بهترین شهرهای آمریکا برای زنان شاغل کدامند؟

ایالات متحده آمریکا به منظور سنجش و انتخاب بهترین ایالت‌های خود در راستای رفاه کاری بانوان شاغل اقدام به بررسی آماری ۵۰ ایالت اصلی و بزرگ خود کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور سنجش رفاه شغلی زنان، دولت آمریکا چند فاکتور تاثیرگذار را معیار قرار داد؛ استخدام بانوان، مراقبت‌های بهداشتی و بیمه درمانی کارفرما محور، مالکیت کامل کسب و کار یا داشتن مشاغلی برابر با آقایان، موقعیت‌های مدیریتی بانوان، شکاف دستمزد با توجه به هزینه‌های مراقبت از کودکان، تعداد کلی نمایندگی زنان در سطح دولت، حقوق بازنشستگی، مرخصی‌های دوران بارداری و زایمان از جمله مواردی بودند که تحت ارزیابی قرار گرفتند. نتایج حاصل از این بررسی‌ها به صورت آمار و بر اساس امتیاز کل کسب شده مرتب شدند که در این گزارش به پنج شهر نخست آن با عنوان بهترین ایالت‌های ایالت متحده آمریکا برای بانوان شاغل می‌پردازیم.

.۱  واشنگتن دی سی
امتیاز: ۷۲.۸

پایتخت کشور با کسب بالاترین امتیاز مقام نخست و بهترین شهر را برای بانوان شاغل به خود اختصاص داده است. در این شهر ۴۳.۶ درصد از مشاغل مدیریتی را بانوان در اختیار دارند. وجود شکاف پرداختی ۱۵.۴ درصدی میان بانوان و آقایان نیز این شهر را در دهمین جایگاه رتبه‌بندی دستمزد پرداختی قرار می‌دهد. مراقبت‌های بهداشتی بانوان نسبت به سایر شهرهای دیگر کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و تقریبا از هر ۱۰ بانوی شاغل هفت نفر تحت پوشش درمانی کارفرما محور قرار دارند. در بخش ارائه تسهیلات به بانوان باردار و صاحب فرزند نیز واشنگتن دی سی موفق به دریافت ۳۰ امتیاز و کسب جایگاه برتر در این زمینه شده است. این شهر همچنین سومین جایگاه مراقبت از کودکان را دارد چرا که حدودا یک پنجم از درآمد بانوان به این بخش اختصاص می‌یابد.

۲. مینیاپولیس
امتیاز: ۶۶.۴

با امتیاز کلی ۶۶.۴، مینیاپولیس دومین شهر برتر برای اشتغال بانوان است که فراهم آوردن خدمات و مراقبت بهداشتی بالا برای بانوان در شهر کمک مؤثری در این زمینه محسوب می‌شود. همچنین ایالت مینه سوتا بیشترین تعداد بانوان قانونگذار را دارد یعنی حدود ۳۲.۸ درصد. در بخش مراقبت‌های دوران بارداری و تسهیلات بانوان صاحب فرزند نیز مینیاپولیس یازدهمین جایگاه را به خود اختصاص داده است. حدود ۲۳.۱ درصد درآمد متوسط مادران شاغل نیز صرف مراقبت‌های روزانه از کودکان می‌شود.  ۴۰.۸ درصد از بانوان شاغل شهر در پست‌های مدیریتی و ۳۱.۵ درصد از آن‌ها صاحب کسب و کارهای شخصی هستند. البته شکاف دستمزد پرداختی در این شهر با درصد ۱۹.۷ جایگاه سی و یکم را در میان ۵۰ ایالت به آن اختصاص داده است.

۳. ساکرامنتو، کالیفرنیا
امتیاز: ۶۶.۲

کالیفرنیا در حال حاضر بهترین قوانین پوششی برای مادران و بانوان باردار را دارد و این ویژگی رو به افزایش در شهر ساکرامنتو کالیفرنیا سبب شده که این شهر جایگاه سوم لیست حاضر را به خود اختصاص دهد. بر طبق جدول ارائه شده توسط MagnifyMoney، امتیاز کسب شده در این زمینه در شهر ساکرامنتو برابر با ۵۷ است که در میان دیگر شهرها بهترین امتیاز به حساب می‌آید. در زمینه هزینه‌های مراقبت از کودکان بانوان این شهر به طور کلی ۲۲.۲ درصد از درآمد خود را صرف مراقبت‌های روزانه می‌کنند تا بتوانند به سر کار بروند. از طرفی ۴۳.۴ درصد از بانوان شاغل شهر در سمت‌های مدیریتی قرار دارند که این امر جایگاه سوم در این بخش و جایگاه یازدهم در بخش بانوان کارآفرین را به ساکرامنتو اختصاص می‌دهد و شکاف دستمزد در آن برابر با ۴.۱۴ درصد است. همچنین برآوردها، نرخ بیکاری بانوان را ۵.۷ درصد اعلام کرده‌اند که از نرخ کل تعیین شده برای کشور یعنی ۶.۷ درصد پایین تر است. ۲۲.۵ درصد از بانوان شاغل این شهر نیز بانوان قانونگذار هستند و ۶۱.۴ درصد آن‌ها بیمه درمانی کارفرما محور دارند. این رقم با میانگین کلی کشور که ۶۳.۱ درصد است اختلاف اندکی دارد.

 دنور، کلرادو
امتیاز: ۶۵.۸

در جدول پایین ترین شکاف‌های جنسیتی پرداخت دستمزد، دنور با ۱۲.۸ درصد، چهارمین رتبه را دارد. همچنین تقریبا ۴۰ درصد از قانونگذاران ایالت کلرادو بانوان هستند، که جایگاه دنور را در لیست مربوطه به رتبه دوم ارتقا می‌دهد. در بخش کسب و کار نیز این کشور جایگاه دهم را دارد چرا که حدودا ۳۵ درصد از کسب و کارها متعلق به زنان است. در مقیاس بیکاری بانوان، دنور جایگاه سوم و در زمینه تسهیلات دوران بارداری و زایمان جایگاه دوازدهم را دارد. در مورد خدمات درمانی نیز ۶۴.۷ درصد از بانوان تحت پوشش بیمه کارفرما محور قرار دارند. البته علی رغم اینکه ۳۵ درصد از مدیران این شهر، بانوان هستند، با افزایش مشاغل برای بانوان شکاف‌های دستمزد پرداختی به طرزی چشمگیر در حال افزایش است و این کشور یکی از پایین ترین پرداختی‌ها برای بانوان را دارد. از سویی برای تأمین هزینه‌های روزانه مراقبت از فرزند بانوان مجبور به پرداخت ۲۴.۴ درصدی درآمد خود هستند.

۵.  سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
امتیاز: ۶۲.۶

در زمینه فراهم آوردن تسهیلات دوران بارداری، سان فرانسیسکو توانسته امتیاز قابل قبولی را دریافت کند؛ امتیاز ۵۷ از ۱۰۰  . این شهر همچنین با وجود ۳۴.۳ درصد میزان کسب و کار متعلق به بانوان کارآفرین و ۴۱.۸ درصد مدیران خانم به ترتیب توانسته است جایگاه‌های یازدهم و هشتم را در لیست‌های مربوطه به دست آورد. نرخ نسبتا پایین بیکاری بانوان (برابر با ۴.۴ درصد) نیز آن را در رتبه دوازدهم در میان ۵۰ ایالت دیگر قرار داده است. البته نرخ پرداختی مراقبت‌های روزانه کودکان برای اطفال برابر با ۲۵.۱ درصد از حقوق دریافتی بانوان است که به طور قابل توجهی از میانگین همه ۵۰ ایالت برابر با ۲۳ درصد بالاتر است. همچنین در این شهر بانوان نسبت به آقایان ۱۸.۷ درصد دریافتی کمتری دارند و شکاف دستمزد پرداختی آن‌ها برابر با ۲۰.۴ درصد است که این امر علی رغم حضور پر رنگ بانوان در مشاغل مدیریتی هنوز هم وجود دارد و نتوانسته است شکاف‌های موجود میان جنسیت و درآمد را پر کند. با این حال سان فرانسیسکو در لیست بهترین مکان‌ها برای اشتغال بانوان حاضر است.

کد خبر 368585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.