مسئولان برای توسعه گردشگری باید از متخصصان استفاده کنند

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری گفت: با تعریف رویدادهای خاص و بازدید از دیگر شهرها در مسیرهای دور و نزدیک، برای گردشگرانی که به قصد زیارت سفر می‌کنند می‌توان از گردشگری مذهبی نیز درآمدزایی کرد.

علی صدرنیا، درباره سیاست‌های گردشگری در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: کارشناسان، گردشگری مذهبی را به دو گروه زائران، افرادی که تنها به دلیل انجام امور مذهبی مسافرت می‌کنند و گردشگران مذهبی، افرادی که هدف از مسافرت آن‌ها علاوه بر انجام امور مذهبی، بازدید از مکان‌های دیگر گردشگری چه مذهبی چه غیرزیارتی است، تقسیم‌بندی کرده‌اند.

وی ادامه داد: جهانگردان نیز به دو گروه قابل تفکیک هستند؛ افرادی که جهت بازدید از مکان‌های مقدس در دین خود به مسافرت می‌پردازند و کسانی که هدفشان از مسافرت، بازدید از اماکن مقدس سایر ادیان است. با در نظر گرفتن تمامی این تقسیم‌بندی‌ها، می‌توان یکی از ویژگی‌های گردشگری مذهبی را نام برد و آن هم سودآور بودن این صنعت در سراسر جهان است.

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری خاطر نشان کرد: در شرایط حاضر، گردشگر مذهبی را با اتوبوس از مرز وارد می‌کنند و با طی مسافت چند ساعته و ایجاد خستگی، مستقیم به مشهد یا قم می‌برند. در این روند هیچ برنامه‌ای برای افزایش اقامت آنان و بازدید از شهرها و اماکن دیدنی دیگر وجود ندارند. در حالی که با تعریف رویدادهای خاص و بازدید از دیگر شهرها در مسیرهای دور و نزدیک، در آمد چند برابری می‌توان داشت.

صدرنیا افزود: گردشگران مذهبی در شرایط کنونی اصلاً از تورلیدر استفاده نمی‌کنند، اما ما آمادگی داریم تا با آموزش، تربیت و معرفی راهنماهای مذهبی، بهره دو طرفه‌ای برای منافع گردشگران و کشورمان حاصل کنیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از راهنماهای حرفه‌ای، علاوه بر بالا بردن امنیت گردشگران و افزایش خدمات رفاهی معرفی شده، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و محل‌های خرید سوغات نیز به تورها معرفی می‌شود. بازار این کار وجود دارد و مسئولان باید برای توسعه گردشگری از متخصصان تجربی این کار، مشورت بگیرند.

کد خبر 368578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.