آخرین وضعیت پیشرفت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی تاکنون ۱۵.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی یکی از تقاطع‌های حلقه حفاظتی شهر محسوب می شود که در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۰ قرار دارد.

وی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در کاهش ترافیک منطقه ۱۴ و جلوگیری از ورود کامیون‌ها به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده‌ای بسیار تاثیرگذار است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه بالغ بر ۱۲۱ هزار مترمربع و در منطقه ۱۰، بالغ بر ۱۲۷ هزار مترمربع است.

مظفر با بیان اینکه مساحت کل پروژه ۲۵۰ هزار مترمربع و طول کل پل ۷۷.۵ متر است، اضافه کرد: هزینه اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، حدود ۵۹۱ میلیارد ریال است که برای آزادسازی در منطقه ۱۴ حدود ۳۱۰میلیارد ریال و در منطقه ۱۰ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.

وی ادامه داد: در مجموع برای آزادسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی حدود ۱۰۵۱میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود. 

معاون عمران شهری شهردار با بیان اینکه از نیمه آذرماه سال جاری که کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به زمین زده شد، تاکنون عملیات اجرایی آن ۱۵.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: ۲۳ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل بزرگ بخش‌هایی از طرح حلقه حفاظتی شهر را شامل می‌شود.

مظفر خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی شهر اصفهان، مجموعه ای از بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح است که دارای اثرات اجتماعی و اقتصادی همچون تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر و توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر است.

وی گفت: ۴۵.۸ کیلومتر از حلقه حفاظتی در ۱۱ منطقه از کلانشهر اصفهان، ۲۸.۶ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم و ۳.۸ کیلومتر آن در محدوده فرمانداری‌ها قرار دارد.

کد خبر 368576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.