همه باید با ادبیات حقوق آشنا شوند/ رفتار دستگاه قضایی به مردم امید دهد

شهردار اصفهان گفت: همه باید با ادبیات حقوق آشنا شوند، شهرداری این آمادگی را دارد که از فضاهای در اختیار خود با همکاری کانون وکلا آموزش‌های لازم را به شهروندان ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نورزی که ملبس به ردای وکالت در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان حضور یافت ضمن تبریک هفته وکیل و سالروز استقلال کانون وکلا و روز مهندس ضمن قدردانی از اختصاص این جلسه به دغدغه‌های وکلا اظهار کرد: بهتر است که با توجه به اینکه امروز روز مهندس هم هست و تعدادی از اعضای شورای شهر نیز مهندس هستند به این موضوع نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه فیزیک شهر، بسترهای لازم برای توسعه شهر و زیبایی شهر را مدیون زحمات مهندسان هستیم، ادامه داد: مهندسان می‌توانند زندگی، رفت و آمد و ... را در شهر جریان دهند و در واقع شهر را زیست پذیر کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه وکلا از زمان آغاز تحصیل در این رشته با واژه حق آشنا می‌شوند و بیشتر از هر کسی این واژه را درک میکنند، افزود: وکلا باید بر احقاق حق و برقراری عدالت اصرار داشته باشند تا جامعه در راه درست خود حرکت کند.

وی اجرای اصل حاکمیت قانون و پاسخگویی حاکمان را لازمه اجرای حق و برقراری عدالت دانست و گفت: چنانچه این دو اصل بر همه امور حاکم شود هیچ کس ترسی از پایان پرونده‌اش نخواهد داشت اما اگر این دو اصل خدشه دار شوند نمیتوان اجرای عدالت را تضمین کرد.

نوروزی تاکید کرد: نمی‌توان از جایی که بی نظمی حاکم است انتظار اجرای عدالت را داشت و می توان گفت در کشورهای توسعه یافته رفتار دستگاه قضایی به مردم امید می‌دهد و به این دلیل این کشورها هر روز در حال توسعه هستند.

وی ادامه داد: در هر کشوری که مردم در آرامش به سر می برند اصل حاکمیت قانون جاری است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه باید با ادبیات حقوق آشنا شوند، ادامه داد: از این رو شهرداری این آمادگی را دارد که از فضاهای در اختیار خود با همکاری کانون وکلا  آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه دهد.

کد خبر 368561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.