گوشی جدید چینی با قابلیت 5G راهی بازار می‌شود

شرکت چینی "Oppo"، تولید کننده تلفن‌های هوشمند به تازگی از گوشی جدید خود با قابلیت سیستم 5G و دوربین ۴۸ مگاپیکسل رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا،Oppo  دومین شرکت سازنده گوشی‌های اندرویدی است که محصولی با قابلیت 5G (اینترنت نسل پنجم) در سال ۲۰۱۹ تولید کرده است. این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ (MWC ۲۰۱۹) خبر داد که گوشی جدید خود مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ و مودم X۵۰ مجهز است که قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G را دارد.

شبکه‌های5G، نقطه عطفی در صنعت تولید گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود، به گونه‌ای که تکنولوژی جدید ۱۰ تا ۱۰۰ بار سریع‌تر از شبکه‌های  4G است و در مدت کمتر از یک میلی ثانیه گوشی کاربران به اینترنت متصل می‌شود.

 کمپانی‌های تولید کننده گوشی موبایل در تلاش هستند تا گوشی‌های خود را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنند و شرکت Oppo شانس این را خواهد داشت تا از گوشی دیگر 5G خود در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی کند که دارای سه دوربین فیلمبرداری (دارای لنزهای wide, ultrawide و telephoto) است و از قدرت بزرگنمایی ۱۰x بدون از دست دادن کیفیت عکس، بهره می‌برد. بنابراین عکس هایی که توسط گوشی گرفته می‌شود بسیار جزئی نگر است و افراد می‌توانند آن‌ها را تا حد زیادی بزرگنمایی کنند.

جالب است بدانید که ارتباط شبکه 5G از طریق مودم داخلی اسنپدراگون X۵۰ فراهم می‌شود که در کنفرانس مطبوعاتی، شرکت های Oppo و Qualcomm توانایی‌های فناوری 5G را شامل وب‌گردی، تماس تصویری و تماشای فیلم آنلاین با انجام امور مختلفی توسط این گوشی به نمایش گذاشتند.

همچنین شرکت Oppo درحال توسعه دستگاه‌های هوشمند دیگری است که با هدف عرضه در بخش‌های مختلف نظیر سلامت هوشمند و خانه‌های هوشمند تولید می‌شوند. این شرکت درصدد است با شرکت‌های مخابراتی خارجی مانند استرالیا و اروپا همکاری کند تا نخستین گوشی هوشمند مجهز به 5G این شرکت بتواند در خارج از چین نیز به‌ فروش برسد.

کد خبر 368542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.