قانون در مورد اصلاح و یا تخریب مکان های عمومی شهر چه می‌گوید؟

شهرداری می‌تواند برای تخریب یا اصلاح سقف بازارها و دالان‌های عمومی و خصوصی و ساختمان‌هایی که محل صحت عمومی تشخیص می‌دهد پس از موافقت انجمن شهر و جلب نظر اداره بهداری هر محل بر وفق تبصره دوم از ماده یازدهم قانون توسعه معابر اقدام کند.

به گزارش ایمنا، طبق ماده ۱۱ قانون توسعه معابر ساختن کف سواره‌روهای معابر از سنگ یا آسفالت و امثال آن به هزینه شهرداری و ساختمان پیاده رو یا کوچه هایی که عرض آنها از هفت متر کمتر و قابلیت پیاده روسازی ندارد با مالکان مجاور یا نمایندگان قانونی آنها خواهد بود.

تبصره ۴ - در هر خیابان که شهرداری دست بکار کفسازی سواره رو بشود ساختمان پیاده روهای آن خیابان و همچنین کفسازی کوچه های متصل به آن خیابان طبق دستور شهرداری برای مالکان مجاور یا نمایندگان قانونی آنها اجباری است.

تبصره ۲ - مالکان مشمول تبصره چهار این ماده هر گاه با وجود اخطار کتبی یک ماهه شهرداری نخواهند یا نتوانند اقدام به کفسازی پیاده رو یا کوچه سهمی خود کند شهرداری اقدام به کفسازی کرده و هزینه آن را با ۱۰ یک اضافه از مالکان دریافت خواهد داشت. اشخاص غیرمتمکن از پرداخت دهک اضافه معاف خواهند بود.

برای پرداخت طلب شهرداری چنانچه از طرف مالکان غیر متمکن تقاضای قرار اقساط بشود شهرداری تقاضای آنها را پذیرفته طلب خود را با اقساطی که حداکثر از یکسال تجاوز نمی کند دریافت خواهد کرد.

هر گاه نسبت به تشخیص تمکن و یا عدم تمکن و همچنین نسبت به مبلغ و مدت اقساط که در هر حال از یکسال بیشتر نخواهد بود بین شهرداری و مالک تراضی نشود هیئت رفع اختلاف مذکور در ماده ۴۴ این قانون بشکایت هر طرفی که مراجعه کرده است رسیدگی کرده و رأی خواهد داد و رأی هیئت قطعی است

کد خبر 368535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.