نخستین رویداد "استارتاپ کارآفرینی اجتماعی" در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

مدیر اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت: اولین رویداد استارتاپ کارآفرینی اجتماعی، با هدف ایده‌پردازی در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی از هشتم تا دهم اسفندماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم رضایی در خصوص نخستین استارتاپ کارآفرینی اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهمترین واقعیات جامعه امروز مسائل و آسیب‌های اجتماعی است که برسرراه توسعه قرار می‌گیرند لذا براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت علوم  و وزارت کشور انجام شد دانشگاه اصفهان، استانداری و نهادهای زیرمجموعه ملزم به اجرای این رویداد شدند.

دبیر اجرایی نخستین " استارتاپ کارآفرینی اجتماعی" با بیان اینکه استان اصفهان ۱۳ استان‌ همجوار را پوشش می‌دهد، افزود: این مناطق از مناطقی هستند که در حوزه‌  آسیب‌های اجتماعی تقریبا وضعیت بحرانی دارند.

دبیر اجرایی نخستین " استارتاپ کارآفرینی اجتماعی" با بیان اینکه در اصفهان از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، تصریح کرد: حتی بعضی از نقاط استان ازهر ۱.۸ ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود و این نشان می‌دهد که باید جامعه نخبگان اعم از دانشگاه و حوزه علمیه، ورود پیدا کنند و برای پیشگیری از این آسیب‌ها ایده بدهند.

وی با بیان اینکه این رویداد به دنبال جذب ایده‌های نو برای کاهش آمار طلاق است، خاطرنشان کرد: این مسئولیت برای جذب ایده و رفع این معضل به دانشگاه اصفهان که از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور است محول شد.

رضایی با اشاره به رسیدن حدود ۱۰۰ ایده به دبیرخانه اجرایی این رویداد گفت: قرار است به بهترین ایده اول ۷ میلیون تومان، بهترین ایده دوم ۵ میلیون تومان، بهترین ایده سوم ۳ میلیون تومان وبه ۱۰ خرده ایده هر کدام ۱ میلیون تومان اعطا شود.

 مدیر اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان همچنین یادآور شد: یکی از خیریه‌های سطح شهر اعلام کرده معضلی دارد که اگر گروهی بتواند ایده رفع آن را بدهد، ۵۰ میلیون تومان هم هدیه ویژه دریافت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان به لحاظ خیریه‌ها، انفاق و صدقه اولین استان کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه استان اصفهان از نظر سرمایه اجتماعی از پایین‌ترین استان‌های کشور می‌باشد لذا با این ظرفیت و کاستی‌ها باید بحران آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق را جدی بگیریم.

دبیر اجرایی نخستین" استارتاپ کارآفرینی اجتماعی" در ادامه اظهار کرد: این رویداد توسط دانشگاه اصفهان برای دانشجویان استان‌های اصفهان، تهران، قم، البرز، مرکزی، همدان، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، کهکلیویه وبویراحمد و لرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخبگان دانشگاهی می‌توانند با ایده پردازی‌های نو در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق موثر واقع شوند، تصریح کرد: درهمین رابطه با حضور استانداری به عنوان ناظر این رویداد همچنین فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات کل استان مانند بهزیستی، اداره ورزش وجوانان و کمیته‌ امداد امام‌خمینی جلسات متعددی برگزار شده است.

مدیر اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: این رویداد از ۸ الی ۱۰ اسفندماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود همچنین صاحبان ایده و علاقمندان به محورهای رویداد می‌توانند تا تاریخ ۶ اسفند ماه از طریق سایت uisw.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

کد خبر 368531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.