تقابل یزدانی و اسنایدر

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام دان‌کلوف در حالی روزهای ۹ تا ۱۲ اسفندماه در شهر روسیه برگزار می‌شود که با مشخص شدن کشتی‌گیران حاضر در این مسابقات، ظاهرا سطح این رقابت‌ها بالا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشتی آزاد با چهار کشتی‌گیر مصطفی حسین‌خانی، حسن یزدانی، رضا یزدانی و پرویز هادی راهی این رقابت‌ها می‌شود اما این چهار کشتی‌گیر باید برای رسیدن به عنوان قهرمانی با بهترین‌های دنیا در اوزان خود مسابقه بدهند؛ قرار گرفتن مسابقات دان کلوف در رنکینگ اتحادیه جهانی باعث شده تا سطح فنی این رقابت‌ها در حد مسابقات جهانی باشد.

قهرمان سال ۲۰۱۶ آسیا، مصطفی حسین‌خانی

حسین ‌خانی دارنده دو مدال طلای قهرمانی کشتی آسیا و یک مدال برنز قهرمانی کشتی جهان است؛ حسین خانی در بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان حضور داشت؛ او همچنین در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ توانست با شکست پیمان یاراحمدی قهرمان جام تختی شود؛ او در جام جهانی ۲۰۱۴ لس‌آنجلس آمریکا در ترکیب اصلی ایران حضور داشت و توانست به همراه سایر کشتی‌گیران ایرانی مقام قهرمانی را به دست بیاورد؛ حسین‌خانی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی آسیا شد.

مهم‌ترین رقبای مصطفی حسین خانی نماینده کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم جام دان‌کلوف که نام ۲۹ کشتی‌گیر را در خود جای داده است نام‌هایی چون عظمت نوریکیوف از بلاروس، میروسلاو کایروف از بلغارستان، کینتچادزه از گرجستان، فرانک چامیزو از ایتالیا، یاکوپ گور و سونر دیمیرتاس از ترکیه، بکزاد عبدالرحمن اف از ازبکستان و جردن باروز از آمریکا به چشم می‌خورد.

بهترین ورزشکار مرد سال ۹۷، حسن یزدانی

حسن یزدانی، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ است؛ او همچنین در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی کشتی به مقام قهرمانی تیمی رسیده است. یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ در نظرسنجی، از سوی مردم به عنوان برترین آزادکار ایران انتخاب شد.

حسن یزدانی به همراه عبدالله موحد، امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، رسول خادم و علیرضا دبیر یکی از شش کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده ‌است؛ او با توجه به مدال‌هایش در رده‌بندی بهترین کشتی‌گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد؛ مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم یکی دیگر از افتخارات یزدانی است.

در وزن ۸۶ کیلوگرم جام دان‌کلوف علی شعبانوف از بلاروس، احمد ماگمایف از بلغارستان، ساندرو آمیناشویلی از گرجستان، اوردوگول از مغولستان، بوریس ماکویف از اسلواکی، سلیم یاشار از ترکیه و نیکولاس هفلین از آمریکا از جمله نفرات شاخص این وزن هستند؛ به این ترتیب رویارویی مجدد حسن یزدانی با دیوید تیلور به مسابقات بعدی موکول می‌شود و تیلور احتمالا قصد دارد در جام جهانی به میدان برود؛ در این وزن نام ۲۵ کشتی‌گیر عنوان شده است.

پلنگ جویبار، رضا یزدانی

یزدانی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۱ در وزن ۹۶ کیلوگرم توانست مدال طلا را کسب کند. وی همچنین توانست در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست با پیروزی بر گازیموف کشتی‌گیر آذربایجانی دومین مدال طلای جهانی خود را کسب کند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم جام دان‌کلوف که نام ۲۱ کشتی‌گیر قرار گرفته است، الیزباراوکیدزه از گرجستان، نیکولاس سبان از مولداوی، آلبرت ساریتوف از رومانی، فاتح یاشارلی از ترکیه، والری آندریتسف از اوکراین، کایل اسنایدر، تی رین والز و کیوین بیلزلی از آمریکا از رقبای مطرح رضا یزدانی در این مسابقات هستند. رضا یزدانی بعد از بازی‌های المپیک ریو برای نخستین‌بار در مسابقات رسمی به میدان می‌رود که کسب نتیجه در این رقابت‌ها می‌تواند از اهمیت زیادی برای او برخوردار باشد.

رو در رو شدن یزدانی با اسنایدر می‌تواند مهم‌ترین مسابقه این وزن باشد؛ یزدانی تا قبل از این با اسنایدر رو به رو نشده و این نخستین مسابقه یزدانی و اسنایدر است؛ آخرین رو در رویی یزدانی با کشتی‌گیران آمریکایی مربوط به مسابقه با جک وارنر دارنده مدال طلای المپیک لندن است که یزدانی این کشتی‌گیر را ۱۰ بر صفر در مسابقات جام جهانی آذربایجان که یک ماه قبل از المپیک لندن برگزار شد، شکست داد. یزدانی در لندن مصدوم شد و مدال طلا را از دست داد.

اسنایدر، دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ جهان و طلای المپیک ۲۰۱۶ است.

برترین کشتی گیر آزادکار ایران در سال ۹۷، پرویز هادی

وی در سال ۲۰۱۲ برنده مدال نقره مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان شد و در سال ۲۰۱۳ مدال برنز یونیورسیاد را کسب کرد؛ او سه مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا را در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به دست آورد. هادی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی شد؛ پرویز هادی در سال ۱۳۹۳ پهلوان ایران شد.

در سال ۲۰۱۸ پرویز هادی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ در وزن فوق سنگین به عنوان نماینده ایران شرکت کرد که سوم شد و مدال برنز جهان را به دست آورد؛ وی در سال ۹۷ به عنوان برترین کشتی‌گیر آزادکار ایران انتخاب شد.

پرویز هادی در مسابقات جام جهانی کشتی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عضو تیم ملی کشتی ایران بود؛ ایران در هر چهار جام جهانی به مقام قهرمانی رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم جام دان‌کلوف، ابراگیم سعیداف از بلاروس، گنوپتریاشویلی از گرجستان، روبرت باران از لهستان، سعید گامیدوف و زلیمخان خزریف از روسیه، طاها آکگول از ترکیه، الکساندر خوتسیانویسکی از اوکراین، نیکولاس گیازدوسکی از آمریکا در کنار پرویز هادی از جمله ۲۱ کشتی‌گیر حاضر در این وزن هستند.

در سایر اوزان نیز نفرات شاخصی از کشورهای مختلف دنیا در این مسابقات که جزو رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی محسوب می‌شود، حضور دارند.

کد خبر 368525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.