زیرساخت های ایمنی در شهرها افزایش پیدا کند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: اگر نقاط حوادث را شناسایی و شهر و شهروندان را در برابر حوادث با راهکارهای آموزشی واکسینه کنیم، می‌توان امیدوار بود که شهرها در برابر حوادث پایدارتر شوند.

سید جلال ملکی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در غرفه ایمنا اظهارکرد: باتوجه به گسترش شهرها و افزایش و تنوع حوادث نیز بیشتر شده و این دگرگونی در حوادث می‌طلبد که زیرساخت‌های ایمنی در شهرها را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه «آموزش» یکی از راهکارهای ایمن‌سازی شهر و افزایش ضریب آمادگی شهروندان است، افزود: یکی از حوادث رایج در فصل سرما مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است، به طوری که سالانه حدود ۸۰۰ نفر در کشور جان خود را بر اثر گازگرفتی از دست می‌دهند، از این رو باید به موضوع آموزش شهروندان تاکید ویژه داشته باشیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: اگر نقاط حوادث را شناسایی و در برابر حوادث با راهکارهای آموزشی شهرو شهروندان را واکسینه کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم شهر به حالت پایداری در برابر حوادث برسد.

وی تاکید کرد: شهروندان فرهنگ‌پذیر هستند و به دفعات ثابت کردند که آموزش بر تغییر رفتار آنها بسیار تأثیرگذار است، به عنوان مثال هر سال در آستانه شب چهارشنبه سوری شاید اتفاقات ناگواری در شهر تهران بودیم، اما از دو سال اخیر با ارایه آموزش‌ها، آمار وقوع حوادث کاهش چشمگیری داشته است.

ملکی با بیان اینکه کارشناسان راه و رسم شهروندی و روانشناسان راه درست جشن گرفتن و شاد بودن را آموزش می‌دهند و این آموزش ها در ارتقاء فرهنگ شهروندی بسیار مؤثر بوده است، گفت: تنها به صرف ارائه آموزش نمی توان انتظار نتایج مطلوب داشت و در کنار آن عوامل بسیاری مانند مشارکت مردم باید اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: وضعیت تجهیزات در سازمان آتش نشانی تهران علی‌رغم داشتن جمعیت زیاد قابل قبول است و سعی کردیم به بهانه ۴۰ سالگی انقلاب پوست اندازی این سازمان در چهل سال اخیر از نظر نیروها، آموزش، و تجهیزات سنگین به نمایش بگذاریم و مدعی هستیم که با این تجهیزات می‌توانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ایمنی حاصل مقوله شهر ایمن، کیفیت در ارایه خدمات سازمان آتش نشانی و رفتار خوب شهروندان است.

کد خبر 368490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.