شهرضا در جایگاه سوم تولید عسل استان

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: این شهرستان از نظر کیفی رتبه نخست و از نظر کمی د رتبه سوم استان تولید عسل را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجموع باغات انار شهرستان هزار و ۶۵۰ هکتار است که هزار و ۴۰۰ هکتار از این مساحت، باغات بارور و ۲۵۰ هکتار، جدیدالاحداث هستند.

وی با بیان اینکه شهرضا مقام سوم استان در تولید انار را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: از سال‌های نخست دهه ۸۰، حدود ۹۵۰ هکتار از باغات انار شهرستان به صورت مکانیزه و مکبتنی بر شـیوه‌هـای نـوین باغـداری و آبیاری تحت فشار احداث شده که در آن‌ها تفکیک بهترین ارقام رعایت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: حـدود ۴۰۰ هکتـار از باغات انار شهرستان، از ارقام صادراتی رباب نیریـز، نـادری نطنز، ملس ساوه، یوسف‌خانی ساوه، شیشه‌کپ فـردوس و ۵۵۰ هکتـار نیـز از بهتـرین ارقـام بـومی شهرضا شامل ملس و یاقوت هستند.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شهرستان با داشتن ۱۶ درصد سطح زیر کشت باغات انار در جایگاه سوم استان است که  حدود ۲۳ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه انار شهرضا از نظر تازه‌خوری و فراوری، در رده بهترین انارهای کشور قرار دارد، تصریح کرد: ضریب فراوری این محصول در این شهرستان، هفت به یک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا درباره سایر ظرفیت‌ها کشاورزی و دامداری این شهرستان، با اشاره به تولید سالانه ۷۵۰ تن عسل در آن، اظهار کرد: شهرضا از نظر کیفی رتبه نخست و از نظر کمی در رتبه سوم استان در تولید این محصول را در اختیار دارد.

باقری با اشاره به تولید سالانه ۷۵ هزار تن شیر در شهرضا و جایگاه سوم این شهرستان در استان از این نظر، تصریح کرد: این شهرستان با تولید سالانه پنج هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز در رتبه چهارم این رده‌بندی و با تولید ۲۳ هزار تن گوشت سفید در جایگاه پنجم آن قرار دارد.

وی از تولید سالانه ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در شهرضا خبر داد و افزود: این شهرستان از این نظر به عنوان یکی از قطب‌های کشور شناخته می‌شود و جایگاه نخست استان را در اختیار دارد.

کد خبر 368487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.