آستان قدس رضوی موظف به پرداخت مالیات شد

آستان قدس رضوی، بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به جز در موارد استثنا موظف شدند مالیات به خزانه کل کشور واریز کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه- ۴ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی ۶ تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

 بر اساس این مصوبه آستان قدس رضوی و موسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد فرمان حضرت امام (ره) به جز موارد استثنا موظف به واریز مالیات خود به خزانه شدند.

طبق بند الحاقی ۶ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ در راستای تحقق ماده(۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند.

همچنین مجلس نشینان با بند الحاقی ۷ تبصره ۹ لایحه مذکور، موافقت کردند که بر اساس آن؛ درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف های ۱۴۰۲۱۱،۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره(۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

در پایان هم  نمایندگان با تبصره ۹ ماده واحد لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با ۱۷۹ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

کد خبر 368485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.