برون‌سپاری خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی از سال ۹۸

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از برون سپاری خدمات رفاهی این صندوق به کانون های بازنشستگی از سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده اظهار کرد: تلاش می کنیم در سال ۱۳۹۸ صندوق بازنشستگی فقط وظیفه سیاستگذاری و نظارتی داشته و خدمات رفاهی به کانون‌های بازنشستگی واگذار شود تا آن‌ها این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه این مهم در صورتی امکان‌پذیر است که کانون‌ها رسمیت یافته و مجوزدار شوند، تاکید کرد: بی شک با توجه به گسترش فعالیت کانون‌ها در استان‌ها و ارتباط با مدیریت‌های استانی و بازنشستگان، این نهادهای مدنی می توانند خدمات بهتر و نزدیک به عدالتی را به بازنشستگان عزیز ارائه کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به برخی آمار در حوزه سالمندی و بازنشستگی و لزوم برنامه‌ریزی برای این دوران، اظهار کرد: بــر اساس نتایــج سرشــماری ســال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، حـدود ۷۲ درصـد سـالمندان در نقـاط شـهری زندگــی می کننــد و بیشــترین نســبت ســالمندی جمعیــت در اســتان های گیـلان، مازنـدران و تهـران اسـت. از ایـن میـان، تنهـا ۴۶ درصـد جمعیت سالمندان باسـواد هسـتند و ۲۷ درصـد از آنهــا بــدون همســر زندگــی می کننــد یعنی حــدود ۴۶ درصــد زنــان و ۹ درصــد مــردان بدون همسر هستند و همچنین حــدود یک چهــارم آنهــا نیــز شــاغل و در بــازار کار حضور دارند.

تقی زاده به اهمیت کانون‌ها و فعالیت‌های بازنشسته محور این صندوق اشاره کرد و افزود: با مجوزدار شدن کانون‌ها که فرآیند اجرای آن همچنان در حال انجام است، برای سال آینده هدف ما برون سپاری خدمات رفاهی بازنشستگان به کانون‌های بازنشستگی است تا صندوق صرفا به عنوان یک ناظر و سیاستگذار در این امور حرکت کند و خدمات رفاهی به شکل واقعی، «بازنشسته محور» شود.

وی ادامه داد: این طرح به خصوص در حوزه گردشگری و مدیریت خانه های امید قابل اجرا است و برای سال آینده کانون ها محور فعالیت در سه حوزه یعنی گردشگری، جشنواره فرهنگی و ورزشی و همچنین درمان شوند. به هر حال کانون‌ها محور برنامه های صندوق و همچنین پل ارتباطی بین بازنشستگان و نهاد دولت و مجلس هستند.

کد خبر 368481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.