۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
درمان افسردگی با یک روش ساده!

به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و نوعی از اسید آمینه در پوست موز، در بسیاری از کشورها از آن در صنایع غذایی و دارویی استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه می دانید که موز یکی از میوه‌های پر خاصیت است که خوردن روزانه آن همواره توصیه می‌شود. اما چیزی که ممکن است هنوز در مورد آن آگاهی نداشته باشید خواص جالب پوست موز است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

درمان آکنه و جوش

 لایه درونی پوست موز به دلیل داشتن نوع خاصی از آنتی اکسیدان، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و مانند یک داروی طبیعی برای پوست عمل می‌کند. لایه ای از پوست موز را بر روی جوش و آکنه بمالید و به مدت چند روز این کار را تکرار کنید، پس از چند روز از شدت التهاب پوست کم می‌شود و جای هیچ گونه لک و آکنه‌ای بر روی پوست نخواهد بود. 

درمان افسردگی

امروزه تعداد بسیاری از افراد از مشکلات روحی روانی و افسردگی رنج می‌برند. علاوه بر اینکه مصرف روزانه یک عدد موز باعث نشاط و سرحالی می‌شود، پوست موز نیز یک روش درمان در افسردگی به حساب می‌آید. درواقع پوست این میوه، غنی از اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است و این نوع از اسیدآمینه برای تولید سروتونین ضروری است. سروتونین نوعی هورمون ضد افسردگی و شادی آور است که کمبود آن در بدن باعث ایجاد تغییراتی در سلامت ذهنی و روانی و همچنین غلبه افسردگی، غم و اندوه بر فرد می‌شود. اگر شما دچار مشکل افسردگی هستید، لایه داخلی پوست موز را بتراشید و در مصرف چایی یا دمنوش از آن استفاده کنید.

التیام بخش جای نیش حشرات

یکی دیگر از خواص پوست موز التیام بخشیدن به جای نیش حشرات و خارش پوست است. اگر دچار گزیدگی شده‌اید به جای اینکه با ناخن شروع به خارش پوستتان کنید، بهتراست لایه ای از پوست موز را بر روی پوستتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

واکس زدن کفش‌ها

شاید عجیب به نظربیاید اگر بدانید با یک پوست موز می‌توانید کفش‌های خود را واکس بزنید و برق بیندازید. واکس‌های تجاری حاوی پتاسیم هستند و این همان ماده‌ای است ک باعث براق شدن کفش‌ها پس از واکس زدن می‌شود. پوست موز نیز حاوی پتاسیم است. برای براق شدن کفش‌هایتان کافیست لایه درونی پوست موز را روی کفش خود بمالید و پس از ۶۰ ثانیه آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

کد خبر 368467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهاره DE ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    2 0
    سلام ممنون از زحمات شما بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدهید برای من خیلی جالب بود موفق و سر بلند باشید ان شاءالله