شهردار یاسوج: سیما و منظر در توسعه شهری نقش بسزایی دارد

شهردار یاسوج گفت: سیما و منظر در توسعه شهری و برند شدن آن‌ها با استفاده از طرح های جدید و برگرفته از تجارب سایر شهرها نقش بسزایی دارد.

نستهن مقدم ددر گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرهای ایده‌آل شهرهای خلاقی هستند که در صنایع دستی، گردشگری، غذاهای سنتی و معماری خلاقیت خود را به اثبات رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرهایی همچون یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران، در زمینه گردشگری، معرفی صنایع دستی و آداب و رسوم جزء شهرهای ایده‌آل قلمداد می‌شود، تاکید کرد: با رعایت ضوابط شهرسازی و ساخت و ساز بر اساس معیارهای ایرانی و اسلامی می‌توانیم به شهر ایده‌آل نزدیک شویم.

شهردار یاسوج با بیان اینکه در شهرها به تناسب باید با توسعه مسیرهای دوچرخه و تقویت حمل ونقل عمومی و مهیا کردن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، بسترهای لازم برای کاهش استفاده شهروندان از وسایل شخصی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت زیست‌پذیری شهرها، اظهارکرد: شهرهای زیست پذیر شهرهایی هستند که الزامات زیست‌محیطی را رعایت کرده و هر فعالیتی در حوزه زیرساخت‌ها، سیما و منظر و توسعه شهری با الزامات محیط زیست باشد.

مقدم گفت: در شهرهای زیست‌پذیر عناصری مثل انسان، ماشین و طبیعت متناسب با هم مورد توجه قرار گرفته و با رعایت مسایل زیست محیطی، فعالیت‌های شهری ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای سیما و منظر شهری باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در ذهن ناظران بیرونی و شهروندان شاهد کمترین آلودگی بصری باشیم، تصریح کرد: سیما و منظر در توسعه شهری و برند شدن آن‌ها با استفاده از طرح های جدید و برگرفته از تجارب سایر شهرها نقش بسزایی دارد.

شهردار یاسوج با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه شهری، اظهار کرد: اگر شهر به عنوان یک پروژه تفسیر و تعریف شود، آیتم های مختلفی در این حوزه دیده می شود که منابع و برنامه در این حوزه قابل تامل و بررسی است.

کد خبر 368463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.