مردم نخستین قربانیان تحریم ها هستند

وزیر امور خارجه روسیه با زیر سوال بردن ادعای تحریم کنندگان در غرب و اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه تحریم های آنان ملت ها را هدف قرار نمی دهد، اظهار کرد: در درجه اول این مردم کشورها هستند که از تحریم ها ضربه می خورند.

به گزارش ایمنا، سرگئی لاوروف در نشست انجمن تجارت اروپایی در مسکو بر لزوم انصراف اتحادیه اروپا از به کارگیری سیاست تحریم در مورد کشورهای دیگر تاکید کرد و گفت: ما شاهد چنین وضعیتی در سوریه، ایران و کره شمالی هستیم.

لاوروف با بیان اینکه هیچ تدبیر ایده آلی از سوی تحریم کنندگان دیده نمی شود، افزود: متاسفانه ویروس خودسری های آمریکا به اتحادیه اروپا هم سرایت کرده است و آنها تحریم ها را غالبا با توضیحاتی همچون «تحریم ها علیه ملت ها هدف گیری نشده است» اعمال می کنند.

لاوروف در ادامه با بیان اینکه تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا درباره به کارگیری سلاح‌های شیمیایی اعمال می‌کند، غیرقانونی است، افزود: معیارهایی که در این مورد انتخاب شده با استانداردهای سازمان منع تسلیحات شیمیایی مطابقت ندارد، بلکه به پیشنهاد پاریس وضع شده است.
شورای اتحادیه اروپا یک ماه پیش نخستین تحریم ها در مورد به کارگیری تسلیحات شیمیایی را در مورد ۹ نفر ازجمله معاون اول سازمان اطلاعات خارجی روسیه به خاطر حادثه مسمومیت اسکریپال (جاسوس سابق روس) و دخترش اعمال کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 368457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.