نقش جوانان در «گام دوم انقلاب»

استفاده از نیروی قشر جوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بیانیه رهبر انقلاب در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی بود. ایشان جوانان را صاحبان دهه‌های بعدی انقلاب اسلامی دانسته و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را جز با فعالیت جوانان غیر ممکن خواندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اشاره به الزمات ملی «گام دوم انقلاب»، بر شاخص‌های فراوانی برای موفقیت در سال های آینده تاکید کردند که یکی از آنها استفاده از نیروی جوانان و به کارگیری قدرت دانش کشور برای پیشرفت های اقتصادی، سیاسی و .... و کاهش آثار تحریم های ناعادلانه بر علیه کشور است.

تنها راه بقای انقلاب حضور جوانان در صحنه است

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا می گوید: در حقیقت رهبر انقلاب اسلامی با بصیرت و درایت خود به این نکته مهم اشاره کرده‌اند که مهم ترین عاملی که موجب تضمین بقای انقلاب اسلامی ایران می شود، مشارکت قشر جوان در مدیریت آن و به کارگیری نیروهای جوان در پست های مهم کشور است.

وی ادامه می دهد: اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیشرفت کشور در سایه حضور قشر جوان در پست های مدیریتی بسیار عالی و به موقع بوده است؛ چرا که آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی در حقیقت آغاز دهه هایی است که باید جوانان اهداف انقلاب را به پیش ببرند.

قابل توجه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه نقش جوانان در تحقق تمدن اسلامی را ویژه دانسته و تاکید کرده اند که جامعه جوان کشور باید بر ماندگاری انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشته و مدیریت آینده آن را در اختیار بگیرند و شکی نیست که در رسیدن نسل امروز به شناخت منطقی از وضعیت ایران قبل از انقلاب، همه افراد مسئول هستند.

رهبر انقلاب از تجربه خود در جنگ بهره برده اند

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ایمنا می گوید: یکی از صفات بارز رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای برجسته سازی نقش جوانان در آینده کشور است و دلیل این نگاه مدبرانه رهبر انقلاب به جوانان، تجربه ایشان در تحویل مدیریت جنگ به جوانان بوده است.

وی ادامه داد: در صورتی که جوانان شایسته با قرار گیری در سمت‌های مناسب مسئولیت پذیر باشند، می‌توانند نقش مهمی در گسترش فرهنگی انقلاب اسلامی داشته باشند، اما متاسفانه برخی از دست ها در پشت پرده از حضور موثر قشر جوان در پست های مهم مدیریتی جلوگیری می کنند و تمایلی به مشارکت قشر جوان در حوزه مدیریتی ندارند.

کامران اضافه می کند: بسیاری از نخبگان شایسته برای مدیریت کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی از پست های مهمی کنار زده شدند و در انزوا قرار گرفتند و توجه به قشر جوان به خصوص دسته نخبگان یکی از راهکار های اصلی برون رفت از این وضعیت کشور است.

ملاک استخدام نباید حزب و جناح جوانان باشد

این نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید: نباید در به کارگیری جوانان در پست های مهم ملاک گزینش را حزب یا دسته آنها بدانیم، بلکه شخصیت و مسئولیت پذیری افراد اولویت اول برای به کارگیری است و تقویت جوانان یک حزب بی شک به تضعیف جوانان حزب دیگر می انجامد و رشد و نمو اجتماعی شامل همه جوانان نمی شود.

کامران تصریح می کند: این اولین باری نیست که مقام معظم رهبری اهمیت بکارگیری قشر جوان را برجسته می کنند و بارها در سیاست های ابلاغی شان و چشم انداز های سیاسی که در نظر گرفته اند اهمیت فراوانی به جوانان داده اند، آیت الله خامنه ای از ابتدا اهمیت زیادی به جوانان می داده است.

مجلس در حال بررسی اعطای تسهیلات به جوانان در سال آینده

وی ادامه می دهد: جوان با انرژی می تواند برای کشور تولید افکار و ایده های مناسب کند و نظام تجربه خوبی در بکارگیری جوانان در بخش های مختلف بدست آورده است، زیرا هر بار که در پست های مهم سیاسی به قشر جوان اعتماد کرده ایم، پاسخ آن را به خوبی متوجه شدیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه می کند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص در مبحث بررسی لایحه بودجه باید نقش جوانان در کشور را در نظر بگیرند، پیشنهادهای مناسبی برای اعطای تسهیلات به جوانان در سال آینده در مجلس ارائه شده است که باید بررسی شود.

یکی از شاخص های مهم مربوط به توسعه پایدار استفاده مناسب از نیروی انسانی جوان در پست های اساسی است که فعالیت های مناسبی توسط نهاد های سیاسی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی در این زمینه صورت گرفته است و از جمله آن می توان به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره کرد.

رهبر انقلاب پاسخ خواسته های مردم را دادند

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز در این باره به خبرنگار ایمنا می گوید: جوانان اصفهانی همیشه مایه افتخار و سربلندی نظام انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران بوده اند و بسیار خرسندیم که نخستین شهدای دهه پنجم انقلاب اسلامی اصفهانی هستند و برای کشورشان افتخار آفرینی کرده اند.

وی با بیان اینکه حمایت همه جانبه مردم شامل حال انقلاب شده است، ادامه می دهد: توجه رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای به قشر جوان و استفاده از جوانان در مدیریت کشور یکی از خواسته هایی است که بارها از ایشان و دولتمردان درخواست شده است و رهبری معظم انقلاب با تاکید خود بر نقش جوانان در توسعه کشور در این بیانیه پاسخ خواسته های مردم را دادند.

فدا اضافه می کند: اجرا شدن گام دوم انقلاب اسلامی طبق بیانیه مقام معظم رهبری، مستلزم حضور همه جانبه جوانان است و انشالله که جوانان کشور نمی گذارند خون شهدای مدافع وطن پایمال شود و طبق ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل حرکت خواهند کرد.

گزارش از سپهر زارع – خبرنگار ایمنا

کد خبر 368454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.