ادامه سریال استعفای شورایی ها

دستگیری، استعفا و ابراز شرمندگی چند رییس شورای شهر از حواشی شوراها در هفته گذشته بودند که در کنار تصویب بودجه سال آینده شهرداری‌ها، مهمترین عناوین بسته پارلمان شهری این هفته را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین ساعات هفته‌ای که گذشت، خبر دستگیری رییس شورای یکی از شهرهای غرب مازندران به اتهام دریافت رشوه ۱۰۰ میلیون تومانی درحالی منتشر شد که هیچ منبع رسمی تاکنون در این خصوص اظهار نظری نداشته است.

پس از دستگیری شهردار نور به دلیل اتهامات مالی، این دستگیری دومین اتفاق مشابه در مدیریت شهری مازندران است.

در برابر مردم خرم‌آباد خجالت زده‌ام

ولی الله رستمی نزاد، رییس شورای شهر خرم‌آباد در اظهاراتی با اشاره به عمر یک و نیم ساله شورا، گفت: متاسفانه در این یک سال و نیم برخی دوستان با نگاه تبعیض آمیز و سهم خواهی و محله محوری باعث عدم توسعه پایدار شده و خود عامل بسیاری از ناهنجای بوده‌اند، این برای اعضای شورا که با رای مردم شهر خرم‌آباد راهی پارلمان شهری شده‌اند، نمی‌تواند مطلوب باشد.

وی افزود: من در برابر مردم شهر خرم‌آباد خجالت زده و شرمسارم و دیگر نمی‌خواهم بله قربانگوی دوستان برای مطامع و منافع آنها باشم.

تصریح کرد: دیگر در برابر سهم خواهی‌های برخی دوستان در محله محوری و عدم توجه به مناطق حاشیه نشین و قدیمی سکوت نمی‌کنم و همه واقعیت‌های شورا را با مردم بازگو خواهم کرد.

شهردار رشت احراز صلاحیت نشد

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: در نامه ارسالی از سوی وزارت کشور آمده است که شرایط حجت جذب بر اساس آیین نامه اجرایی هیات وزیران مبنی بر داشتن ۹ سال سابقه مدیریت میانی مطابقت نداشته و به این ترتیب وی برای تصدی سمت شهردار رشت، ردصلاحیت شد.

وی افزود: وزارت کشور در این نامه به شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار جدید در اسرع وقت تاکید کرده است.

استعفای رییس شورای شهر رباط کریم

محمدحسین بدرلو با نوشتن نامه‌ای از سمت رییس شورای شهر رباط کریم استعفا داده و به سخره گرفتن قانون را مهمترین دلیل آن اعلام کرد.

در بخشی از این متن آمده است: نزدیک به سه ماه از تصمیم قانونی شورا مبنی بر عزل و برکناری شهردار وقت می گذرد و این تصمیم مورد تایید استانداری می باشد ولی متاسفانه برخی مسئولان در این شهر و شهرستان رباط کریم در قامت قانونگذاری، قانون و قانون مداری را به سخره گرفته اند.

وی اینگونه ادامه داد: در این مدت ده‌ها میلیارد تومان از بودجه و منابع مالی متعلق به شهر و شهرداری رباط کریم بدون نظارت و اجازه شورای شهر هزینه (و یا به بیان واقع بینانه تر مورد غارت و تاراج) شده است؛ به همین خاطر از ریاست شورای شهر رباط کریم اعلام استعفا می نمایم تا بدین ترتیب بتوانم حداقل مرهمی بر زخم های بسیار و اعتبار به غارت رفته شهر و شهرستان رباط کریم باشم.

از بودجه ۹۸ تهران چه خبر؟

مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص جزئیات بودجه سال ۹۸ شهرداری گفت: کلیات بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران با رقمی معادل ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به شورا ارائه شده که به دلیل کسری ۲۰ درصدی بودجه ۹۷، بدیهی است که در پیش بینی ارقام بودجه سال آینده باید تجدید نظر کنیم.

وی افزود: اعتبارات تملک مالی و پرداخت بدهی‌های با بیش از  ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل رقمی معادل ۳۶۵۲ میلیارد تومان بوده و تمرکز پرداخت دیون هم به اشخاص حقیقی و حقوقی و پیمان کاران خواهد بود.

تهران؛ حفاظت از اراضی عباس آباد در برنامه سوم توسعه

گام اول تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران در اسفند ماه سال گذشته برداشته و سیاست ها و راهبردهای کلیدی در این خصوص مشخص شد.

در صحن شورای شهر تهران بررسی متن اصلاح شده برنامه سوم توسعه شهر تهران که پیش از این در کمیسیون تلفیق شورا به تصویب رسیده بود در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد بودجه سال ۹۸ براساس سیاست های تعریف شده در برنامه سوم تهیه شود

ماده چهل و هشت این لایحه که به وظیفه شهرداری در خصوص توسعه عرصه‌های عمومی و فضاهای باز همگانی پیاده محور با هدف ارتقا زیست پذیری اشاره شده، در بند سوم خود به طور خاص به اراضی عباس آباد و لزوم پشتیبانی و نگهداشت از عرصه‌ها و فضاهای عمومی این اراضی و بهره برداری از آن در راستای توسعه فعالیت های گردشگری و فرهنگی اشاره کرده که با هدف ایجاد یکپارچگی و تسهیل دسترسی شهروندان از لزوم اتصال این اراضی به بافت پیرامونی از طریق محورهای پیاده تاکید شده است.

اصفهان؛ تصویب همزمان بودجه شهرداری و سازمان‌ها

در شصت و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با رای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری اصفهان به تصویب رسید.

هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان از بودجه سال آینده مربوط به اعتبارات جاری است که معادل ۳۰ درصد کل بودجه می‌شود و دوهزار و ۸۷۰ میلیارد تومان نیز مربوط به اعتبارات عمرانی است که معادل ۷۰ درصد کل بودجه خواهد بود درحالی که این نسبت درسال گذشته ۳۱/۵ به ۶۸/۵ بود.

همچنین برای نخستین بار بودجه سازمان‌های شهرداری اصفهان همزمان با تصویب بودجه سال آینده شهرداری، در ابن نشست به تصویب رسید.

ساری؛ تصویب لایحه بودجه سال ۹۸

در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری و سازمان‌های تابعه آن با اکثریت آرا اعضا به تصویب رسید.

بودجه شهرداری ساری با افزایش ۱۳.۵ درصدی در سال ۹۸ و به مبلغ ۵۵۷ میلیارد تومان است که از این رقم، ۳۶۴ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۱۹۳ میلیارد تومان بودجه جاری بوده و برای نخستین بار است که ۷۳.۷ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۸ به درآمدهای پایدار اختصاص یافته است.

در بودجه سال آینده ۱۵۵ پروژه در شهرداری ساری مورد توجه است که ادامه فاز دوم پارک ملل، زیرسازی و جدول سازی، اجرای کانال های سطح شهر و سنگفرش خیابان جمهوری، ازجمله این پروژه‌ها است.

کرمانشاه؛ تصویب بودجه ۸۸۰ میلیاردی شهرداری

شهرداری کرمانشاه بودجه ۹۸ خود را با رقم ۸۴۰ میلیارد تومان به شورای شهر تحویل داد و شورای شهر نیز در مهلت مقرر این بودجه را به تصویب رساند.

رقم بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه ۸۸۰ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد تومان از لایحه بودجه بیشتر بوده و علت آن نیز لحاظ کردن رقم فروش اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس های برقی است.

همچنین هزینه های جاری در بودجه سال آینده ۳۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و رقم هزینه های عمرانی نیز ۵۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

در هشتاد و دومین جلسه صحن شورای شهر همدان کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری همدان با مبلغ ۸۰۵ میلیارد تومان تصویب شد که حدود ۴۷۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد از کل بودجه پیشنهادی شهرداری برای مباحث عمرانی و ۳۳۵ میلیارد تومان معادل ۴۲ درصد کل نیز برای بخش جاری پیش‌بینی شده است.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، ساماندهی ورودی های شهر، ساماندهی بلوار ارم و پروژه میدان میوه تره بار جدید در اولویت کاری شهرداری همدان در سال ۹۸ خواهد بود.

سمنان؛ بررسی بودجه ۹۸ همچنان ادامه دارد

صد و پنجاه و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر سمنان با ادامه بررسی بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی سال ۹۸ برگزار شد.

اعضای موافق در تشریح بودجه سال ۹۸ آن را نزدیک به واقعیت دانسته و نگاه ویژه به حوزه سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای مناسب را یکی از مهمترین عوامل پیشرفت شهر عنوان کردند.

اعضای مخالف با بودجه سال آینده نیز فروش خارج از ظرفیت املاک، اجرا نشدن برخی از پروژه ها بدلیل محقق نشدن بودجه سال ۹۷، دور از واقعیت بودن بودجه امسال را از دلایل مخالفت خود اعلام نمودند.

کد خبر 368443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.