آسمان کشور از نیمه هفته آینده بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز، سوم اسفندماه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود که با ورود سامانه بارشی از اواسط هفته آینده با جوی متغیر روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش ایمنا ، «امین‌حسین نقشینه» افزود: امروز بعداز ظهر برای برخی نقاط غرب کشور و سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز، افزایش ابر با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: بعداز ظهر فردا همین بارش‌ها را روی دامنه مرکزی و زاگرس جنوبی خواهیم داشت که در برخی از نقاط بوشهر، کرمان و بخش‌هایی از خلیج فارس هم این سامانه بارشی فعال و شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: از روز یکشنبه، برای ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط از جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده، سامانه بارشی جدید و فعالی، شمال غرب و جنوب کشور را دربرخواهد گرفت که انتظار بارش در بیشتر نواحی کشور خواهیم داشت.

وضعیت هوای تهران/ گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور

نقشینه درباره وضعیت هوای تهران گفت: امروز پایتخت آسمانی صاف و نیمه ابری خواهد داشت که این وضعیت برای فردا هم پایدار خواهد ماند با این تفاوت که فردا و پس‌فردا شاهد غبار صبحگاهی هم خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت در مهرآباد و شمیران ۱۰ درجه سانتیگراد است که نشان از افزایش نسبی دما دارد.

وی ادامه داد: کمینه دمای فردا صبح تهران در شمیران، صفر درجه و در مهرآباد ۱ درجه سانتی گراد خواهد بود.

وی درباره گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور هم گفت: شهرکرد و همدان امروز صبح با بیشینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 368409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.