پروژه‌های عمرانی باید به درآمدزایی‌های مؤثر در شهرها کمک کند

شهردار شازند گفت: پروژه‌های عمرانی که بتواند به نحو مطلوبی به مردم خدماتی را ارائه کرده و شهر را در جهت درآمدزایی‌های مؤثر و مستمر یاری کند، برای رسیدن به شهر ایده‌آل مفید هستند.

حشمت الله شعبانی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در میکسون ایمنا  اظهار کرد: در صورتی یک شهر ایده‌آل تحقق می یابد که شهروندان در تمام ابعاد همکاری مؤثر و مفیدی با مدیریت شهری داشته باشند.

وی افزود: امروزه در بین شهروندان و مدیران شهری این انگیزه ایجاد شده که تلاش کنند شهری ایده آل به وجود آورند، معضلات شهرها را کاهش داده و شهری پر رونق و فرهنگی را رقم بزنند.

شهردار شازند با بیان اینکه شهری که از نظر فیزیک، روح و روان شهروندان سالم باشد، شهری ایده‌آل است، گفت: شهرداری‌ها باید به سمت ایجاد شهرهای ایده آل برای آرامش و استفاده شهروندان گام بردارند و برای ارتقاء شاخص‌ها بکوشند.

وی ادامه داد: در شهرداری شازند یک طرح اجرایی شده مبنی بر اینکه شهروندان با تحویل پسماندهای خشک به یک گلخانه، گُل مجانی هدیه بگیرند تا بتوانیم محیطی دارای نشاط و آرامش را داشته باشیم و این اقدام نمونه‌ای از اقدام برای رسیدن به شهر ایده‌آل است.

شعبانی با بیان اینکه شهر خوب در گرو نگاه یک شهروند خوب است، تاکید کرد: پرورش توانایی و صلاحیت دموکراتیک شهروندان، افزودن بر چارچوب‌های اجتماعی و بسترهای مادی، بیشتر در گرو آموزش شهروندان است، بنابراین برای داشتن یک شهر خوب با شهروندان خوب باید تک تک مردم تحت آموزش‌های لازم و فرهنگ شهرنشینی قرار گیرند.

وی ادامه داد: بهتر است که این آموزش‌ها در مدارس از همان ابتدا تدریس شود تا نسل شهروندان فهیم و توانا با افکار و ایده‌های جدید داشته باشیم.

کد خبر 368394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.