سیما و منظر شهری جامعه امروز رضایت بخش نیست

معاون معماری و شهرسازی شهرداری گرگان گفت: متأسفانه سیما و منظر شهری جامعه امروز رضایت بخش نیست به طوری که به عنوان مثال می توان گفت در شهرهای شمالی ایران فضاهای شهری دچار یکنواختی شده است.

مجید طاهری در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در میکسون ایمنا، اظهار کرد: رویکرد شهرداری ها تغییر کرده و همچون گذشته تنها رویکرد خدماتی ندارند و در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز پای در میدان گذاشته اند.

وی افزود: معمولاً در این عرصه شهرداری هایی موفق تر هستند که پایگاه های اجتماعی قوی تری داشته باشند چرا که تحقق این مهم به رضایت داشتن شهروندان باز می گردد و البته نتیجه این رضایت به پیشرفت شهر کمک خواهد کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری گرگان تصریح کرد: شهرداری هایی در موضوعات مدیریت شهری پیش رو هستند که در زمینه فناوری و فناوری الکترونیک گام های موثری بردارند.

طاهری با اشاره به شاخصه های شهرهای موفق اضافه کرد: شهرهایی که بر مبنای الکترونیک در حرکت هستند و در زمینه حمل ونقل عمومی پاک موفق عمل کنند، همچنین دارای پایگاه اجتماعی قوی باشند، می توانند در زمره شهرهای موفق قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ترافیکی مردم را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: نخستین موضوعی که در بحث حمل ونقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد ارتقاء فرهنگ شهروندان است؛ تا زمانی که مردم ترجیح دهند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، هیچ پیشرفتی را در این عرصه شاهد نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: دولت و شهرداری باید بیش از پیش در بالابردن فرهنگ عمومی مردم تلاش کنند و در این زمینه ایجاد پایگاه های اجتماعی نیز ضروری است.

طاهری با اشاره به اهمیت سیما و منظر شهری گفت: متأسفانه سیما و منظر شهری جامعه امروز رضایت بخش نیست مثلاً شهرهای شمالی ایران اکثراً دچار یکنواختی شده اند.

وی با بیان اینکه ساختمان ها در گذشته گویای فرهنگ این مرز و بوم بوده اند، ادامه داد: باید بیش از پیش معماری ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد چرا که متأسفانه بسیاری از ساختمان ها و بناهای امروزی هیچ تناسبی با فرهنگ کشور ندارد، به ویژه ساختمان های بلند مرتبه ای که در جای جای کشور دیده می شود و این موضوع به دلیل بهره نبردن از متخصصان حوزه معماری و شهرسازی است و ادامه این آلودگی بصری روح و روان مردم آزار خواهد داد.

کد خبر 368386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.