از دستگیری چند عضو داعش تا لغو کنسرت

دستگیری چند عضو داعش، کشف ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر در فرودگاه و لغو کنسرت موسیقی گروه "هوروش‌بند" در یکی از شهرهای خراسان رضوی، از مهم‌ترین خبرهای بسته اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: امروز پرداخت منابع مرحله دوم طرح اشتغال فراگیر روستایی را آغاز می کنیم زیرا با کسب اجازه از مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی به تفکیک استان‌ها و شهرستان در اختیار مناطق قرار گرفت تا تحت نظر شوراهای اشتغال استانی به ریاست استاندار به طور کامل در اختیار واحدهای تولیدی که در مراکز روستایی و بخش های زیر ۱۰ هزار نفر هستند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ میلیون دلار در مرحله نخست پرداخت شد، افزود: در مرحله دوم نیز مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار باقیمانده را پرداخت می کنیم و از تبدیل آن به ریال،  ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع برای اشتغال پایدار در اختیار استان های مختلف قرار خواهد گرفت.

گرگان؛ صدور رای پرونده الینا

سه پزشک و سه پرستار که در پرونده مرگ الینا فروتن، کودک ۶ ساله‌ گرگانی که در اردیبهشت سال۹۵ پس از جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی به کما رفته و پس از مدتی درگذشته بود، توسط دادگاه مقصر شناخته شدند.

بر اساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد. فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی‌تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان باید دیه بپردازد. سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت نداشتن توجه کافی به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام به پرداخت پنج درصد دیه محکوم شدند.

مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاوری و استفاده از لوله‌های نامناسب، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.

علاوه بر این دادگاه این سه پزشک را از جنبه عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال ، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

تبریز؛ کشف ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر در فرودگاه

فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از کشف ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع کتامین در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز خبر داد.

ماموران پلیس فرودگاه تبریز حین کنترل بار مسافران پرواز های خارجی از بار دو نفر از مسافران پرواز خارجی مواد مخدر از نوع کتامین که ماده مخدر از گروه توهم زاها بوده و در داخل چمدان‌ها ماهرانه جاسازی شده بود را کشف کردند.

کردستان؛ دستگیری چند عضو داعش

۱۳ نفر از عناصر وابسته به گروهک داعش که در قالب دو تیم تروریستی قصد بمب‌گذاری و کشتار مردم و ترور برخی روحانیون اهل سنت کشور را داشتند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند.

برخی از این افراد در خارج از کشور آموزش نظامی دیده و با هدایت یکی از سرکردگان عملیات نظامی گروهک داعش به دنبال اقدام تروریستی بودند.

از این عناصر بمب‌های کنترل از راه دور و اسلحه و مهمات کشف شد.

فریدونکنار؛ ناپدید شدن یک صیاد در دریا

یکی ‌از صیادان فریدونکناری که حدود ۳۲ سال سن داشت؛ در بامداد دیروز برای ماهیگیری به همراه دو نفر دیگر وارد دریا می‌شوند که به علت طوفانی شدن دریا دچار حادثه شدند.

هنوز جنازه این صیاد پیدا نشده و به علت اینکه دریا طوفانی است عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن جنازه این صیاد امکان پذیر نیست و فقط با پره‌ تورهای ماهیگیری احتمال پیدا شدن جسد وجود دارد.

خراسان رضوی؛ لغو کنسرت موسیقی گروه "هوروش‌بند"

با وجود آنکه همه مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت موسیقی هوروش‌بند در شهرستان فیروزه صادر شده بود و مشکلی برای برگزاری آن وجود نداشت، این کنسرت به دستور دادستانی این شهرستان لغو شد.    

کد خبر 368385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.