دانش آموزان نیازمند فراگیری مهارت‌های زندگی هستند

تیران-استاد رواشناس دانشگاه اصفهان گفت: دانش آموزان نیازمند فراگیری مهارت‌های زندگی و مدیریت فردی و اجتماعی هستند که کمتر به این نیاز آموزشی توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، احمد پدرام در کارگاه و همایش آموزشی اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان تیران با اشاره به نیازهای مهم زندگی اظهارکرد: مدیریت فردی، شناخت خود و مهارت‌های زندگی از جمله نیازهای آموزشی افراد برای زندگی فردی و اجتماعی است که فراگیری این آموزش‌ها باید از سنین پایین انجام شود.

وی افزود: دانش آموزان نیازمند فراگیری مهارت‌های زندگی و مدیریت فردی و اجتماعی هستند که کمتر به این نیاز آموزشی توجه می شود در بین دروس آموزشی سرفصل‌هایی برای این دسته از مبانی وجود ندارد.

این روانشناس با بیان اینکه نبود سرفصل‌های آموزشی برای مهارت آموزی اجتماعی موجب بروز مشکلات در زندگی می‌شود، تصریح کرد: افراد باید هیجان‌ها و توانایی‌های فردی خود را بشناسند و از آن‌ها برای زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کنند.

وی ادامه‌داد: بی توجهی به توانمندی و ظرفیت‌های مهم فردی موجب ناکارآمدی این توانایی‌ها می شود و افرادی که نسبت به خود آگاهی و دانش دارند بهتر قادر به فعالیت‌های اجتماعی خواهند بود و از این جهت موفقیت‌هایی را نیز کسب می‌کند.

پدرام شناخت توانایی و مشکلات فردی را موجب پیشرفت زندگی اعلام‌کرد و گفت: برخورد به موقع و صحیح با مشکلات و نیازها به رسیدگی به موقع و جلوگیری از گسترش آن‌ها خواهد شد.

وی مدیریت خشم و غم و اندوه به عنوان دو هیجان و رفتار منفی را نمونه‌ای از نیازهای فردی دانست و گفت: نحوه مدیریت این رفتار به پیشرفت آگاهانه و موثر افراد منجر می‌شود و در موقع حساس رفتار صحیح و مناسبی را انجام خواهند داد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بعضی از مردم شادی را تنها در ثروت و دارایی می‌دانند، خاطرنشان‌کرد: بسیاری از افراد سرمایه دار به دلیل نداشتن زندگی معنا دار اصلا شادی و نشاط ندارد و همواره در غم و اندوه سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دارایی سهم کمی در ایجاد شادی دارد، یادآورشد: شادی و نشاط را باید در رفتارهای سالم و زندگی هدفمند جستجو کرد و بسیاری از خانواده‌ها با کمترین دارایی اما به دلیل داشتن زندگی هدفمند و با برنامه بهترین زندگی را دارند.

کد خبر 368370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.