اعطای مجوز جدید به سپاه برای کنترل قاچاق کالا و ارز

وزیر کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه مقابله با قاچاق کالا وارد می شود، گفت: جابجایی دام ها به سمت مناطق مرزی به صورت جدی کنترل خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج شنبه پس از برگزاری نشست رسیدگی به موضوع قاچاق کالاهای اساسی که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اخبار و شایعات در حوزه قاچاق کالاهای اساسی به ویژه در حوزه دام و گوشت امروز نشستی را با حضور استانداران مناطق مرزی، نیروی انتظامی، سپاه، وزارت صمت، ستادکل نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، دادگستری، دادستانی و تعزیرات برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها در شرق کشور اصلا پدیده قاچاق دام را نداریم، گفت: در غرب کشور با توجه به برودت هوا در استان های کردستان و آذربایجان غربی، میزان قاچاق دام بسیار پایین است.

وزیر کشور عنوان کرد: با اعلام دستور العمل رییس جمهوری حرکت دام ها از داخل کشور به سمت مرزها، کنترل جدی خواهد شد و تردد دام ها باید با اجازه دامپزشکی انجام شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در شعاعی خاصی تا مرز، ممنوعیت ورود دام ها ایجاد خواهد شد، گفت: مقرر شده است تا با افزایش نیرو، تقویت ایست و بازرسی ها و تمهیدات لازم از قاچاق دام جلوگیری شود.

وی اعلام کرد: اخیرا مجوزی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داده شد تا به ویژه در مناطق دریایی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد شود؛ سپاه نیز در این راستا از طریق ستادکل نیروهای مسلح با نیروی انتظامی و ارتش هماهنگی های لازم را انجام داده است و از هفته آینده این موضوع را اجرایی خواهد کرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود روند توزیع نهادها و کالاها را از دیگر نگرانی های وزارت کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی ورودی و ذخایر نهاد ها و کالاها مورد نیاز بسیار مطلوب هستند.

رحمانی فضلی افزود: در توزیع نهادها و کالاها به ویژه توزیع گوشت مشکلاتی وجود داشت، اما جامعه هدف مشخص شد تا گوشتی که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان وارد می شود، به دست جامعه هدف برسد.

وی با بیان اینکه عوارض واردات گوشت با ارز نیمایی به صفر رسیده است، گفت: امیدواریم با افزایش واردات، اصلاح نظام توزیع و کنترل شدید قاچاق بتوانیم قیمت ها را متعادل تر کنیم.

به گفته وزیر کشور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئولیت حوزه قاچاق را بر عهده گرفته است و گزارش ها را به صورت هفتگی به دولت ارائه می دهد.

کد خبر 368356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.