۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
به رنسانس فرهنگی نیاز داریم

شهرضا - مسئول دبیرخانه توسعه گردشگری استان‌های مرکزی، قم و اصفهان گفت: احیای هویت جوانان در گرو بازگشت به باورهای عمیق اجتماعی و فرهنگی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، ناصر مشهدی‌زاده امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد امور جوانان این شهرستان، اظهار کرد: فراموشی بسیاری از الگوهای فرهنگی و باورهای عمیق تاریخی، مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده که بخشی از آن بروز رفتارهای ناهنجار و نامتعارف است.

وی تأکید کرد: احیای هویت جوانان در گرو رنسانس فرهنگی و بازگشت به باورهای عمیق اجتماعی ایران است.

مسئول دبیرخانه توسعه گردشگری استان‌های مرکزی، قم و اصفهان یادآور شد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما، مؤلفه‌های بسیاری دارد که می‌تواند به نیازهای جوانان پاسخ دهد، اما لازم است این مسائل بدون حُبّ و بُغض و با بیانی درست به آنان منتقل شود.

مشهدی‌زاده با بیان اینکه اجبار در مقابل جوانان محکوم به شکست است، تصریح کرد: جوانان ایرانی بارها ثابت کرده‌اند که در برگزاری مجالی مذهبی و هیئات عزاداری، کوشا و پیشگام هستند، اما این جوانان نیازهای روحی و عاطفی نیز دارند که باید برآورده شود.

وی با تأکید بر استفاده از نظرات فلاسفه اسلامی در اداره امور جامعه، خاطرنشان کرد: توجه به سیر تحول تاریخی کشور و استفاده از مبانی فرهنگ کهن به معنای واپسگرایی و تحجر نیست، بلکه این سخن به معنای آموزش شیوه صحیح زیستن، اندیشیدن و پرستیدن است.

مسئول دبیرخانه توسعه گردشگری استان‌های مرکزی، قم و اصفهان با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب برای بروز خلاقیت‌های جوانان، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس فرصت مناسبی فراهم کرد تا جوانان متعهدی مانند شهید همت، توانمندی خود را در مدیریت بحران و جلوگیری از تهاجم دشمن ثابت کنند.

مشهدی‌زاده تأکید کرد: جوانانی که در حال حاضر در کشور هستند، مانند جوانان دوران انقلاب، دوستدار دین، رهبری و متدین به مبانی اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: بی‌توجهی والدین به فرزندان و مقتضیات زمانه، باعث ایجاد فاصله نسل‌ها و عدم درک متقابل آنان می‌شود، بنابراین والدین نیز نیازمند آموزش در برقراری مناسبات خانوادگی و آشنایی با مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

مسئول دبیرخانه توسعه گردشگری استان‌های مرکزی، قم و اصفهان تأکید کرد: باید بین تولیدات علمی و فکری حوزه و دانشگاه با فرهنگ عامه پیوندهای مشترک ایجاد شود، زیرا باوجود کارآمدی بسیاری از تحقیقات، مردم از درک زبان تخصصی آن ناتوان هستند.

کد خبر 368329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.