سفرهای نوروزی به تیران و کرون ۲۵ افزایش می‌یابد

تیران-سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌ و کرون گفت: بر اساس پیش بینی‌ها سفرهای نوروزی و اسکان مسافران در این شهرستان در سال ۹۸ نسبت به سال امسال ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تیران، با اشاره به میزبانی این شهرستان از ۲۵ هزار مسافر و گردشگر در نوروز امسال، اظهارکرد: به دلیل نبود امکانات برای شمارش گردشگران این آمار دقیق نیست ولی طبق آمار گذشته، بیش از ۲۵ هزار نفر به این شهرستان سفر کرده و اقامت کوتاه مدت و بلند مدت داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت دلار و کاهش سفرهای خارجی و افزایش اقبال عمومی مردم برای گردشگری در کشور و مناطق کمتر دیده شده، بر اساس پیش بینی‌ها سفرهای نوروزی و اسکان مسافران در این شهرستان در سال ۹۸ نسبت به سال امسال ۲۵ درصد افزایش می‌یابد که امکانات بر این اساس افزایش پیش‌بینی شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون با اشاره به افزایش سهم مسافر به این شهرستان خاطرنشان‌کرد: سیاست‌های شهرستان به ویژه مدیریت شهری تیران به جذب گردشگر و توسعه زیرساخت‌های این حوزه رقم خورده که این مسایل به رشد گردشگری در این منطقه کمک می‌کند و تمهیدات لازم نیز پیش‌بینی شده است.

مظاهری با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری تیران‌وکرون گفت: شهر زیرزمینی کردعلیا، روستاهای تاریخی، کوچه باغ‌ها و ظرفیت گردشگری چشمه مرغاب و سد خاکی روستای خمیران از جمله مناطق گردشگری این شهرستان است که برای مسافران مورد توجه بوده و علاوه بر نوروز در فصل بهار و تابستان نیز میزبان گردشگران زیادی است.

وی با بیان اینکه مکان‌های اسکان پیش‌بینی شده است، یادآورشد: مدارس، منازل مسکونی و خانه‌های تاریخی برای این موضوع پیش بینی شده که ستاد تسهیلات سفر در این خصوص همکاری و مشارکت دارد و نظارت بر منازل مسکونی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات سفر این شهرستان، گفت: پیش‌بینی اقدامات و هم‌افزایی بین‌ بخشی بر اساس این ستاد انجام خواهد شد.

کد خبر 368318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.