استقبال مردم از طرح‌های خودروسازان نظم بازار را بر هم می‌زند

نایب رییس اتحادیه فروش خودرو اصفهان گفت: متاسفانه برخی از مردم نیز با هر طرح جدیدی که از سوی خودروسازان داخلی ارائه می شود، برای خرید صف می کشند که همین امر از دلایل مهم بر هم خوردن نظم بازار است.

مهدی قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره طرح "فروش خودرو پنج درصد ارزان‌تر از بازار" اظهار کرد: ثبت نام به صورت نقدی است و قرار است یک ماهه این خودروها را به مردم تحویل دهند. حال سوال اینجاست که چرا با این وجود، عده ای حتی پس از گذشت یکسال هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته اند؟

وی افزود: در اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان سه جلسه برای بررسی طرح "فروش خودرو پنج درصد ارزان‌تر از بازار" که توسط خودروسازان داخلی تدوین شده است برگزار شد تا به نتیجه و راهکاری منطقی برای کنترل بازار دست یابیم.  

نایب رییس اتحادیه فروش خودرو اصفهان خاطرنشان کرد: خودروسازان داخلی هر روز با یک طرح جدید به دنبال سودآوری و فروش بیشتر خودرو هستند. "طرح فروش خودرو پنج درصد ارزان‌تر از بازار" نیز  ایده جدید آنها برای افزایش فروش و قیمت خودرو داخلی بود و همانطور که شاهد هستیم در چهار ماه اخیر با ارائه طرح‌های متنوع بازار خودرو را با مشکلات متعددی مواجه کرده‌اند.

قندی گفت: شرکت‌های خودروساز به کسانی که یک سال است در انتظار دریافت خودرو هستند، می گویند "خودرویی وجود ندارد"، این در حالی است که در حاشیه بازار، پراید ۲۲ میلیون تومانی را بدون هیچ تغییری از لحاظ کیفیت، تا ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

وی افزود: به گفته افرادی که برای ثبت نام "طرح فروش خودرو پنج درصد ارزانتر از بازار" به سایت‌ها مراجعه کرده اند، این سایت به راحتی باز نمی‌شود، حتی اگر باز شود نیز با پیام ثبت نام به پایان رسیده، مواجه می شوند. از طرفی با نمایندگی‌ خودروسازان نیز که صحبت می شود، تاکید دارند هر روز در کمتر از نیم ساعت ثبت نام به پایان می‌رسد اما همچنان این طرح ادامه دارد.

نایب رییس اتحادیه فروش خودرو اصفهان تصریح کرد: در یکم بهمن ماه امسال، قیمت پراید تا ۳۷ میلیون تومان صعود کرد و در یکم اسفند ماه همین سال این قیمت به ۴۵ میلیون تومان رسید. دلیل این همه بی تدبیری از سوی مسئولان نامشخص است. آیا مشکل  در تدوین قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت است یا سوء مدیریت در سطح کلان وجود دارد که هر روز یک چالش جدید برای خریداران خودرو به وجود می‌آید.

قندی اضافه کرد: عده ای با استفاده از رانت در شش ماهه اخیر قیمت خودرو را از ۲۵ میلیون تومان تا ۴۵ میلیون به فروش رسانند و متاسفانه هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نیستند، از طرفی سیاست‌های نادرست بانک مرکزی باعث شد که مردم پول‌های خود را از بانک ها خارج کرده و  طلا، ارز و خودرو بخرند بنابراین این سوال مطرح می‌شود که اقتصاد ایران با مشکل روبه رو است یا مسئله سوء مدیریت مسئولان است؟

وی افزود: اتحادیه صنف فروش خودرو شرمنده مردم است که توانایی مبارزه با این مشکلات را ندارد. البته متاسفانه برخی از مردم نیز با هر طرح جدیدی که از سوی خودروسازان داخلی ارائه می شود، برای خرید صف می کشند که همین امر نیز از دلایل مهم بر هم خوردن نظم بازار است.

کد خبر 368317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.