از دستگیری یک خواننده زیر زمینی تا درآمد متکدیان یزدی

ماجرای موتورهای اسقاطی در پارکینگ ستاد فرمان امام(ره)، دستگیری خواننده‌ای که در کرج دزدی می‌کرد و درآمد بالای متکدیان یزدی از مهم‌ترین عناوین بسته خبری جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در نشست با دادستان‌ها و روسای حوزه قضایی شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: در تهران ۱۰ تیم مشترک دادستانی با دستگاه‌های اجرایی به سرپرستی یکی از معاونان دادستان، روزانه از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه اقلام اساسی بازدید به عمل می‌آورند؛ ولی در شهرستان‌ها با جدیت به این مساله ورود نشده است؛ لذا ضروری است در این زمینه با هماهنگی فرماندار و سایر مسئولان محلی اقدام شود و مراکز اصلی توزیع اقلام اساسی مورد بازدید قرار گیرد.

منشی‌های مطب پزشکان آموزش داده می‌شوند

محمدرضا ظفرقندی، سرپرست سازمان نظام پزشکی در جلسه اعضای کمیسیون تخصصی اخلاق پزشکی شورای عالی نظام پزشکی از آموزش منشی مطب‌ها برای برخورد بهتر با بیماران خبر داد و افزود: باید از جامعه پزشکی بخواهیم که منشی های خود را برای شرکت در این دوره ها معرفی کنند و یک امتیاز هم برای آنها در نظر گرفته شود تا بتوانیم از هر پتانسیلی که داریم برای رفاه و آسایش مردم در حوزه پزشکی استفاده کنیم.

۱۸هزار موتور اسقاطی در پارکینگ ستاد فرمان امام(ره)

۱۸هزار موتورسیکلت اسقاطی در پارکینگ‌های ستاد فرمان امام(ره) خاک می‌خورد؛ رضا کاویانی مدیرکل اموال منقول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این باره در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مالک تمام موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌ها نیست بلکه ما نماینده مالکان آنها هستیم زیرا بر این باوریم که آنها روزی برای تحویل موتورسیکلت‌های خود به ما مراجعه خواهند کرد.

وی افزود: اگرهم صاحبان خودرو تاکنون به ستاد مراجعه نکرده‌اند به طور حتم به علت مشکلات اقتصادی است که نمی‌توانند هزینه پارکینگ را پرداخت کنند، از این رو باید قانون، راهکار اسقاط را ارائه دهد و هنگامی که قرار است قانونی اجرا شود ابتدا باید بستر آن فراهم باشد تا بعدها مشکلاتی ایجاد نشود.

کاویانی ادامه داد: اکنون بیش از پنج هزار موتورسیکلت اسقاطی در تهران و ۸ هزار در اصفهان و در مجموع ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت اسقاطی در کل کشور متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است که در تلاش برای فراهم کردن بستر و با هدف اجرای این قانون هستیم.

سیستان و بلوچستان؛ رشد ۹ درصدی تصادفات جاده‌ای

علی خانقایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس راه‌های شمال و جنوب استان در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۷۶۲ فقره تصادف در جاده های استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۶۹۵ نفر در جاده های سیستان و بلوچستان براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته او مسیر ایرانشهر - سرباز - چابهار با ۳۶۹ فقره تصادف، نیکشهر - ایرانشهر با ۱۸۳ فقره و زاهدان - خاش با ۱۴۵ فقره تصادف در رتبه های نخست تا سوم از نظر بیشترین آمار تصادفات جاده ای قرار دارند.

کرج؛ دستگیری خواننده دزد

چهار نفر از یک گروه سرقت هشت‌نفره در استان البرز دستگیر شدند که محدوده سرقت این گروه مارلیک، فردیس، شهریار و کرج بوده است؛ به گفته نیروی انتظامی استان البرز یکی از متهمان سرقت‌های منازل خواننده‌ای زیرزمینی است

هرمزگان؛ کشف محموله ۱۲۶ میلیارد ریالی قاچاق

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، از کشف محموله ۱۲۶ میلیاردی ریالی قطعات قاچاقی خودرو در شهرستان میناب خبر داد و گفت: در پی کشف ۱۹ دستگاه اطاق خودروی قاچاق توسط مأموران انتظامی شهرستان میناب با اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد مقادیر قابل توجهی اطاق خودروی تویوتا در سطح شهرستان میناب دپو شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۲۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمان پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

یزد؛ درآمد ۸۰ هزار تومانی متکدیان در هر ساعت

به گفته امرالله سیف الدینی، مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری یزد میانگین درآمد هر متکدی در ساعت در مناطق شلوغ تا ۸۰ هزار تومان نیز عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی و جهانی یزد که در معرض دید گردشگران خارجی قرار دارد، با معضل تکدی‌گری همراه است و به واضح چهره شهر جهانی را دستخوش این آسیب اجتماعی کرده است.

وی ادامه داد: آمار متکدیان اصیل یزدی رقمی کمتر از ۰.۲ درصد است و در واقع گدای یزدی نداریم؛ بیش از ۵۰ درصد این متکدیان نیز از کودکان اتباع خارجی هستند

کد خبر 368292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.