فایل های PNG آلوده در کمین کاربران

طبق اطلاعیه ای تیم مدیریت سیستم عامل اندروید ارائه کرده است، لازم است کاربران این سیستم عامل از دانلود فایل های نامعتبر با پسوند PNG خودداری کنند تا اطلاعات و امنیت حساب های کاربری شان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه گوشی های هوشمند یکی از ابزار های اصلی زندگی انسان ها در زمین است و دسترسی به اینترنت و ارتباط با شبکه جهانی کاربران این دستگاه ها یکی از فواید این نوع از ابزار های هوشمند است.

اما یکی مضرات ارتباط با شبکه جهانی کاربران وجود کاربران ناشناس و با افکار ناصحیح در این شبکه جهانی است که هر چند وقت یک بار با استفاده از حفره های امنیتی در سیستم عامل ها سعی می کنند تا به اطلاعات و حریم خصوصی افراد در گوشی های هوشمند و حساب های کاربری مربوط به آنها دسترسی پیدا کنند.

بررسی‌ها نشان داده است که دست‌یابی به اطلاعاتی نظیر فایل‌های شخصی و شماره کارت‌های بانکی یکی از مهم‌ترین اهداف هکرها در حمله به این دستگاه‌های هوشمند است. به همین دلیل همیشه به کاربران این دستگاه‌ها توصیه می‌شود که جدیدترین بسته‌های امنیتی را بر روی آن‌ها نصب کنند.

کارگروه امنیتی مدیریت سیستم عامل اندروید در یک اطلاعیه عمومی به کاربران این سیستم عامل محبوب توصیه کرده است که تا اطلاع ثانوی از دانلود فایل های عکس نا معتبر با پسوند PNG خودداری کنند زیرا نتایج تحقیقات جدید این کارگروه متخصص نشان می دهد که حفره ای امنیتی در این سیستم عامل به هکر ها اجازه می دهد تا با الحاق کردن یک بدافزار (RAT) به این نوع از فایل سیستم عامل هدف را مورد حمله قرار دهند.

همچنین تیم مدیریت اندروید وعده داده است که تا پایان ماه میلادی که در آن قرار داریم نسبت به برطرف سازی این نقص امنیتی اقدام کند و راهی برای جلوگیری از حمله هکر ها به سیستم عامل هایش پیدا کند تا طرافداران این سیستم عامل محبوب از وضعیت امنیتی آن ناامید نشوند. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که برطرف سازی این ضعف امنیتی امکان پذیر نیست زیرا PNG یک فرمت پر کاربرد در میان گوشی های هوشمند است و حذف آن از چرخه ارتباطات مشکلات عظیمی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 368254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.