نظارت دولت بر همه مراحل ساخت فیلم، سبب ضعف سینمای خانگی است

سعید ابراهیمی فر، کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای کشور گفت: وابستگی به بودجه های دولتی سبب می شود دولت در همه مراحل ساخت فیلم دخالت کند، اما ترس از دریافت نکردن پروانه نمایش سبب شده سینمای خصوصی نیز محافظه کار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین نشست تخصصی صنعت سینمای اصفهان با حضور کیومرث پور احمد و سعید ابراهیمی فر شب گذشته _سه شنبه ۳۰ بهمن ماه_ در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد. در این نشست که با موضوع سریال سازی برای شبکه نمایش خانگی برگزار شده بود سعید ابراهیمی فر، کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای کشورمان با انتقاد به نظارت دولت در همه ارکان ساخت فیلم، گفت: البته پذیرفتنی است که سینمایی که به بودجه های دولتی وابسته است، باید تحت نظر دولت هم کار کند، اما مشکل آنجا است که در سینمای خصوصی نیز از ترس ضرر و دریافت نکردن پروانه نمایش، اغلب محافظه کار می شوند و همه این اعمال نظرها به سینمای خانگی لطمه می زند و سبب می شود کار از محتوا خالی شده و به سمت و سوی سریال های تلویزیونی برود که این به معنای مرگ سینمای خانگی است.

ابراهیمی فر با طرح این پرسش که آیا این سینما که مشکلات کمی و کیفی فراوانی دارد می تواند به صنعت تبدیل شود؟ ادامه داد: کشور ترکیه با الگو برداری از صنعت سینمای جهان، در راه موفقیت گام برداشت، این در حالی است که در سینمای ما کماکان یک فرد باید به صورت همزمان چند کار را انجام دهد در صورتی که این خلاف قواعد سینمای جهان است و به روند ساخت اثر ضربه وارد می کند و سبب کند شدن آن می شود.

این کارگردان سینمای ایران، افزود: چندسالی است که می بینیم سریال های چند دهه قبل به صورت  DVD به بازار می آید، این یعنی تکنولوژی سینمای خانگی فراگیر شده است، به عبارتی تکنولوژی کمک کرده است که منازل به سالن سینما تبدیل شود، پس این پیشرفت تکنولوژی است که به ایجاد سینمای خانگی هم کمک کرده، اما این سالن های نمایش خوراک می خواهد و باید آن را تامین کرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در عرصه سینمای کشور، تصریح کرد: تمامی موانعی که سر راه سینمای کشور وجود دارد در سینمای خانگی هم موجود است، خصوصا اینکه دولت ما می خواهد روی همه چیز نظارت داشته باشه، از پروانه ساخت گرفته تا انتخاب بازیگر و نگارش فیلم نامه و... جالب این جا است که بعد از ساخت فیلم نیز مطمئن نیستیم که فیلم بتواند پروانه نمایش بگیرد، چرا؟ چون فلان مسئول عوض شده است و امکان دارد این فیلم را نپسندد.

کد خبر 368245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.