ارجاع افزایش قیمت سیگار به کمیسیون تلفیق 

یکی از بندهای های لایحه بودجه سال ۹۸ که درباره افزایش قیمت سیگار است؛ برای بررسی های بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، بند الحاقی (۳) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در بند الحاقی (۳) آمده بود: دولت مکلف است به ازای هر نخ سیگار، مبلغ پنجاه (۵۰)ریال اضافه دریافت و منابع حاصله از آن را به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در ادامه بررسی این بند الحاقی غلامرضا کاتب در اخطاری محتوای این بند را مخالف با اصل (۷۳) قانون برنامه که ناظر برمالیات هر پاکت انواع سیگار است، دانست و علی مطهری  که ریاست جلسه را برعهده داشت این موضوع را تأیید کرد و توضیح داد: تصویب این بند الحاقی به دو سوم رأی نمایندگان نیاز دارد.

بر اساس این گزارش بند الحاقی (۳) با ۱۳۴ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع  ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه مواجه شد که نتوانست دو سوم آراء مثبت را به دست آورد. در ادامه حذف کل این بند مورد رأی‌گیری قرار گرفت که نمایندگان با ۵۵ رأی موافق، ۱۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع  ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه با حذف کل آن موافقت نکردند و لذا این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.
 

کد خبر 368234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.