شیراز  "شهر دوستدار کودک" می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شیراز برای ارزیابی وزارت کشور درخصوص شهر دوستدار کودک، برنامه‌های لازم را با سرعت بالایی پیگیری می‌کند با این وجود اعتقاد ما بر این است که شهر دوستدار کودک باید به عنوان امری ثابت و مشخص در شهر درونی و نهادینه شود.

لیلا دومان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید خود از شهر اصفهان که یکی از شهرهای پایلوت دوستدار کودک است، اظهار کرد: در این بازدید متوجه شدم که شیراز برای رسیدن به شهرهایی مانند اصفهان که چند سالی است در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و زیرساخت‌های آن را انجام داده‌اند، راه زیادی برای طی کردن درپیش دارد.

وی افزود: با استفاده از این تجارب و با همکاری شهرداران مناطق شهری، معاونت شهرسازی، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت امور بانوان، اقدامات زیرساختی و نرم‌افزاری را برای تبدیل کردن شیراز به شهر دوستدار کودک پیگیری کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد ساختار اداری در معاونت شهرسازی مختص شهر دوستدار کودک را اولین گام شیراز در این جهت نام برد و تصریح کرد: از شهرداران مناطق نیز درخواست شد که طراحی و مناسب سازی اسباب بازی‌ها را بر اساس استانداردها انجام دهند که در این چند ماه اقدامات موثری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: احداث یک فرهنگسرای کودک جدید در کنار فرهنگسرای سابق به مساحت چهار هزار متر و تغییر کاربری یکی از ساختمان‌های شهر در منطقه‌ای پرجمعیت به مرکز خلاقیت کودکان نیز از اقدامات زیرساختی دیگر در این زمینه بوده است.

دودمان خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه شش زیرساخت را ارائه کرده و طرح‌هایی مانند گردش کتاب و ایجاد رصدخانه متحرک برای کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار و نیز آغاز ساخت و تولید فیلم برای کودکان و نوجوانان، توسط کانون در این چند ماه پیگیری شده است.

وی افزود: همسویی بهزیستی شیراز با مدیریت شهری، در زمینه نرم‌افزاری و برگزاری نشستی توسط معاونت امور بانوان استانداری در جهت ارتقای حقوق کودکان، نشان از تلاش همه دستگاه‌ها برای رسیدن شیراز به شهر دوستدار کودک دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در ماه جاری همایش داخلی شهر دوستدار کودک در نیمه اسفندماه برگزار خواهد شد و در بعدازظهر هفت اسفندماه نیز تمامی مناطق شهری به‌طور کامل یکی از خیابان‌های خود را مسدود کرده و برای بازی کودکان در اختیار آنان قرار خواهند داد.

وی گفت: شیراز برای ارزیابی وزارت کشور درخصوص شهر دوستدار کودک، برنامه‌های لازم را با سرعت بالایی پیگیری می‌کند با این وجود اعتقاد ما بر این است که شهر دوستدار کودک باید به عنوان امری ثابت و مشخص در شهر درونی و نهادینه شود زیرا در سال‌های اخیر شهر از معماری اصیل خود دور شده و به همراه آن رویدادهای اصیل مربوط به کودکان نیز درحال فراموشی است.

دودمان تاکید کرد: این برنامه‌ها در جهت پرورش و رشد فکری کودکان و ارتقای تعامل اجتماعی آنان است و معتقدم چنین برنامه‌های مقطعی نباید هدف باشد بلکه مسیری است برای آنکه کودکان را جزء شهروندان اصلی شهر بدانیم و در این زمینه شهرداری با همکاری سازمان‌های دیگر می‌تواند باور شهر دوستدار کودک را تحقق بخشد.

کد خبر 368231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.