شهر دوستدار کودک به توسعه حمل و نقل عمومی نگاه ویژه دارد

یک کارشناس حمل و نقل گفت: رویکردهای نوین در مباحث شهرسازی شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند (شهر سبز) به توسعه حمل و نقل عمومی نگاه ویژه دارد.

امین همدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لازم است در سیستم حمل و نقل عمومی شهر دوستدار کودک یک سری ویژگی ها و امکانات مختص نیازهای کودکان اضافه شود که در این راستا اصلاح زیرساخت نوع سیستم ایستگاه‌ها و نوع اتوبوس از نیازهای اساسی به شمار می رود بدون شک با ایجاد چنین فرصتی نیاز کودکان و سالمندان برآورده می‌شود و با یک تیر دو نشان می‌زنیم.

وی ایمنی ایستگاه‌های سیستم حمل و نقل عمومی را امری ضروری برای شهر دوستدار کودک دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر ایستگاه‌های بی .آر.تی وسط خیابان قرار دارد که این موضوع برای کودکان فاقد ایمنی است، همچنین ارتفاع محل سوار شدن کودک در اتوبوس‌های این سیستم حمل و نقل مناسب اندام کودک نیست و بسیار بالاتر قرار دارد.

این کارشناس حمل و نقل با تاکید بر اهمیت نقش استفاده از سیستم نرم افزار در حمل و نقل عمومی تصریح کرد: با هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی قابلیت رصد جابه جایی کودکان توسط خانواده‌هایشان فراهم می‌شود که البته چنین رویکردی نیازمند زمان مشخص حرکت سیستم حمل و نقل عمومی است.

همدانی سیستم حمل و نقل مناسب در شهر دوستدار را سیستمی جذاب همراه با ایمنی برای کودکان دانست و گفت: سیستم حمل و نقل عمومی باید برای روحیات کودک جذابیت داشته باشد؛ در این راستا باید به صورت محسوس و غیر محسوس ایمنی این سیستم ها مورد کنترل قرار گیرد؛ کنترل محسوس شامل فعالیت مامور در ساعات سرویس دهی حمل و نقل عمومی است و کنترل نامحسوس مربوط به نصب دوربین می‌شود، بدون شک برای رسیدن به ایمنی مطلوب باید فرهنگ عمومی شهر تقویت شود.

این کارشناس حمل و نقل با اشاره به ایجاد محوطه امن برای تردد کودکان به وسیله دوچرخه و اسکوتر اظهارکرد: ایجاد محوطه امن که قابلیت استفاده از دوچرخه و اسکوتر را داشته باشد هم باعث نشاط کودک و جامعه می‌شود و هم ترافیک شهری را بهبود می‌بخشد، متاسفانه برای جابه جایی کودکان شهرمان  بیشتر از تاکسی سرویس استفاده می‌کنند که این موضوع مشکلات ترافیک زیادی را ایجاد کرده است.

کد خبر 368212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.