ماهیانه ۱.۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود

نجف‌آباد- رییس کمیته امداد شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵۰۰ خانواده با جمعیت بالغ بر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ماهیانه در مجموع بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، فریدون ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: حداقل این مبلغ که طی سه روز پایانی هر ماه پرداخت می‌شود، ۱۶۱ هزار تومان برای خانواده‌های یک نفره و نزدیک به ۵۱۴ هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفره و بالاتر است و علاوه بر آن با درخواست کمیته امداد و همکاری دولت و مجلس، در حال حاضر پرداخت یارانه افراد تحت پوشش نیز به صورت متمرکز از طریق کمیته صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و خودکفا شدن خانواده‌های تحت پوشش یکی از سیاست‌های مهم کمیته امداد است، اضافه کرد: طی سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال در شهرستان پیش‌بینی شده که از این میزان تاکنون نزدیک به پنج میلیارد تومان محقق شده که در این راستا  ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی، تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رییس کمیته امداد شهرستان اضافه کرد: سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات مخصوص اشتغال‌زایی در روستاها است که طی آن پرداخت وام قرض‌الحسنه به میزان ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان از طریق ثبت‌نام در سامانه کارا در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون پرونده بیش از ۱۳۰ درخواست در این خصوص تکمیل و به سیستم بانکی معرفی شده است، اما متاسفانه به دلیل تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، پرداختی صورت نگرفته و امیدواریم تا نیمه اسفند ماه سال جاری با تامین اعتبارات مورد نیاز، شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی اظهار کرد: در نظر گرفتن دو بسته تشویقی برای کارفرمایان و واحدهای صنعتی جهت به کارگیری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از دیگر اقدامات این حوزه است، در این راستا به شرط پرداخت بیمه تامین اجتماعی و حقوق اداره کار به مدت حداقل سه سال، تولیدکنندگان تا سقف پنج نفر از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف خواهند بود و به ازای هر نفر اشتغال‌زایی نیز امکان برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون تومان را خواهند داشت.

رییس کمیته امداد شهرستان، اقبال بیشتر کارفرمایان از معافیت بیمه‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان به عنوان یک خدمت ماندگار، کمیته امداد کشور تلاش دارد سالیانه حداقل ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش خود را توانمند ساخته و از زیر چتر حمایتی این مجموعه خارج کند.

کد خبر 368198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.