نخستین نمایشگاه صنعت سینما آغاز شد

قاب ها یکی پس از دیگری یاد ها را زنده می کنند آنان که در سینما درخشیدند و از میان رفتند و آن ها که هنوز هم می درخشند این هنر هفتم امروز چنان بر رخش خود میتازد که صنعتی بزرگ را در اختیار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز در میان شور و اشتیاق هنرمندان و هنردوستان رخش سینما در سیتی سنتر اصفهان جای خود را باز کرد تا نخستین نمایشگاه صنعت سینما با نام این شهر افتتاح شود نمایشگاهی که بزرگترین هدفش پرورش استعدادهایی است که میتوانند پوراحمد ها و فرهادی های آینده این مرز و بوم باشند.

در میان قاب هایی که به دست عکاسان از لحظات به یادماندنی فیلم ها ثبت شده بود و تصاویری که از پیشکسوتان عرصه سینما پخش شد مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان آمد تا بگوید این طرح همچون طرح های دیگر به سرانجام رسید او گفت: از سال گذشته که در شورای شهر اصفهان طرح توسعه صنایع خلاق شهری را تصویب کردیم تلاش کردیم این طرح را در تمام زیر مجموعه ها از جمله سینماها پیاده کنیم.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: تلاش کردیم بر خلاف گذشته که فقط در قالب برنامه در حوزه سینما مطرح می شد این بار در دو فاز زیر ساختی کمک کنیم که این صنعت تقویت شود.

وی افزود: توسعه فضای سالن های سینما که مشارکت هایی را با سرمایه گذار بخش خصوصی داشتیم تعداد سالن ها افزایش پیدا کرد و پس از آن ظرفیت های نیروی انسانی است اینکه بتوانیم خلاقیت های این شهر در حوزه سینما که کم نیستند را حمایت و معرفی کنیم.

مقدری تصریح کرد: مدیریت شهری خود را موظف می داند که با حمایت از بخش خصوصی و تهسیلگری و کمک کردن در کنار شما عزیزانی که زیر مجموعه های صنعت سینما هستید و آینده این جوانان با آموزش ها و کمک های روحی و جسمی شما بهتر رقم می خورد، استعدادها و ظرفیت های شهر را معرفی کند.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به دو رویداد جایزه ملی جمالزاده و نخستین نمایشگاه صنعت سینما گفت: سیاست گذاری و اجرا این دو رویداد کمتر از شش ماه به طول انجامید و خوشحالیم که با همه کاستی ها توانستیم امید را در دل کنشگران عرصه داستان و سینما تقویت کنیم و امیدواریم در دوره های بعدی با کمک این دوستان این دو رویداد با شکوه تر برگزار شود.

وی برای همه کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند روزهای خوبی را آرزو کرد و خاطرنشان کرد: جای تاسف داشت شهری که بزرگان سینمای آن در جهان رتبه کسب کرده است و جشنواره بین المللی کودک و نوجوان سی و یک دوره در آن برگزار می شود زمینه ای نداشت که ظرفیت های فنی خود را به مخاطبان خود معرفی کند و خوشحالیم که این زمینه اکنون فراهم شده است.

گفتنی است که در این مراسم محمد حسین لطیفی و سعید ابراهیمی فر حضور داشتند همچنین از عده ای کارمندان سینمای اصفهان آنان که خاطرات زیادی را با هنر و صنعت سینما دارند تقدیر شد و با همراهی آنان نخستین نمایشگاه صنعت سینما فعالیت خود را آغاز کرد.

کد خبر 368184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.