نباید دیدگاه سنتی مانع بروز استعداد بانوان شود

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: نباید اجازه دهیم دیدگاه‌های سنتی مانع حضور بانوان در بخش‌های مختلف علمی و اجرایی شود، البته افراط و تفریط نیز به شخصیت بانوان و جایگاه آنان در جامعه آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه تخصصی بانوان این شهرستان با اشاره به شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات تروریستی اخیر در زاهدان یادآور شد: فرهنگ شهادت‌طلبی سهم بسزایی در مقابله با تهدیدات دشمن داشته است، زیرا در ۴۰ سال گذشته جوانان انقلابی کشور با تقدیم جان و مال خود در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بسیاری افراد گمان می‌کردند تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی باعث تضعیف روحیه مردم شده و راهپیمایی ۲۲ بهمن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اما حضور گسترده مردم همه محاسبات دشمن را بر هم زد.

فرماندار شهرضا خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول چهار دهه گذشته با قدردانی شایسته از شهدای مدافع کشور روحیات انقلابی و ولایی خود را نشان داده‌اند.

رفیعی‌نژاد تأکید کرد: با وجود همه اقدامات رسانه‌های ضد انقلاب و دشمنان به جهانیان ثابت شد که ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریست گروهک‌های تروریستی و کشورهای حامی آنان در جهان است.

وی تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته‌ شده‌اند که همه آن‌ها نیز جزء سرمایه‌های ارزشمند کشور بوده‌اند، اما اثر وجودی هیچ‌کدام از آنان به اندازه شهدا نبوده است که این مسئله قدر و شأن شهید را نشان می‌دهد.

فرماندار شهرضا خاطرنشان کرد: مردم ایران بین سوء مدیریت برخی افراد با اساس نظام تفاوت قائل می‌شوند و این مسئله مسئولیت کارگزاران نظام را در خدمت‌رسانی به آنان بیشتر می‌کند.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه امام خمینی(ره) تأثیرگذارترین شخصیت تاریخ معاصر کشور بوده است اظهار کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب خودباوری زنان بوده است.

وی ادامه داد: زنان با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار و ۱۵۷ نفر، ۷۴ درصد از جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند که حضور گسترده آنان در رویدادهای مختلف تاریخ معاصر کشور بسیار چشمگیر و تأثیرگذار بوده است.

فرماندار شهرضا گفت: بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی و در سایر عرصه‌ها بانوان انقلابی ایران اسلامی با حضور در همه صحنه‌ها حضوری فعال داشته‌اند.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه بانوان از ارکان اصلی خانواده و تربیت فرزندان هستند یادآور شد: آنان استعداد و توانمندی خود را در همه عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی نشان داده‌اند.

وی گفت: مسئولیت‌پذیری و قانونمندی بانوان در محیط‌های اداری ثابت کرده‌ است که باید از حضور آنان در صحنه‌های اجتماعی به عنوان ارکان مهم اجتماعی حمایت شود.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: نباید اجازه دهیم دیدگاه‌های سنتی مانع حضور بانوان در بخش‌های مختلف علمی و اجرایی شود، البته افراط و تفریط نیز به شخصیت بانوان و جایگاه آنان در جامعه آسیب می‌زند.

کد خبر 368123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.