استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای فاز دوم پردیس کوه نخودی

مدیر پروژه پارک شرق اصفهان گفت: فاز دوم پردیس کوه نخودی از دامنه تا قله است که درصدد جذب سرمایه‌گذار هستیم تا این فاز را با همکاری بخش خصوصی انجام دهیم.

وحید صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه شرق اصفهان از شمال به میدان میوه و تره بار، از شرق به باغ رضوان، از غرب به ارغوانیه و از جنوب به بلوار رضوان و آبشار سوم منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت پارک طبیعی شرق با هدف حفظ اراضی کشاورزی و باغات و فضای سبز موجود، برنامه ریزی و تأمین منطقه تفریحی و گردشگری و نظارت بر عرصه های تحت اختیار با در نظر گرفتن محدوده ساخت و ساز روستاهای موجود و مدیریت‌های مستقل؛ هم‌چنین هماهنگی در جهت طراحی و تصویب و جانمایی طرح‌های مصوب در برنامه پنج ساله و طرح جامع تشکیل شده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: هر گونه تصمیم گیری یا تغییر یا اقدام از طریق شهرداری مناطق یا سازمانها و شرکت های وابسته باید از طریق مدیریت پروژه پارک طبیعی شرق و تصویب در کمیته عالی اجرا شود که در این راستا تا کنون اقدامات و طرح های مختلفی در شرق اصفهان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: هماهنگی در جهت طراحی و تصویب طرح‌های مصوب در برنامه پنج ساله، ایجاد باغ جوان، بررسی جانمایی و احداث نمایشگاه فعلی در محل جدید، بررسی مصوبات قانونی برای شهر رویاها؛ هم‌چنین بررسی و تصویب انتقال بازار گل و گیاه به باغ تندرستی، طراحی پردیس کوه نخودی، طراحی باغ تندرستی، تملک اراضی و املاک در مجاورت پارک شرق از جمله اقداماتی است که در شرق اصفهان انجام شده است.

مدیر پروژه پارک شرق اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب جابه‌جایی و تحویل زمین برای احداث بازار گل و گیاه از خیابان همدانیان به خیابان ارغوانیه جنب باغ تندرستی به مساحت حدود ۱۶ هکتار از جمله برنامه های این مدیریت است.

وی افزود: طراحی و احداث باغ تندرستی به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار شامل فنس کشی، تأمین روشنایی احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه و سالن اجتماعات و احداث شبکه معابر و جانمایی سکوها جهت کمپینگ خانواده، تملک و آزادسازی اراضی جهت احداث پردیس کوه نخودی شامل کارخانه شن و ماسه و کارخانه آسفالت راهیان اسپادانا در مجاورت شهر رویاها و تملک زمین منبع آب فیزادان جهت احداث سیستم آبرسانی به فضای سبز شرق  نیز از جمله اقدامات مدیریت شرق است.

مدیرپروژه پارک شرق اصفهان اضافه کرد: تملک و آزادسازی اراضی در مجاورت دفتر مدیریت پروژه شرق شامل باغ بهشتی ، اراضی کشاورزی و خانه های متروکه جنب تپه اشرف و موزه فردوسی از سوی  مدیریت پروژه پارک طبیعی شرق انجام شده است.

صلواتی ادامه داد: اخذ مصوبات لازم جهت ایجاد دور برگردان اتوبان شرق و احداث آن؛ همچنین احداث بلوار رضوان جهت دسترسی آسان به باغ رضوان و رفع موانع موجود در اجرای طرح با هماهنگی سازمان انرژی اتمی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تصویر برداری و تدقیق نقشه های ثبتی و تبدیل وضعیت اسناد مشاع به سند شش دانگ و تأمین دلیل در مراجع قضایی و شورای حل اختلاف برای تثبیت مالکیت شهرداری اصفهان و جلوگیری از دخل و تصرف افراد سودجو از سوی مدیریت شرق صورت گرفته است.

مدیر پروژه پارک شرق اصفهان احداث شبکه آبیاری تحت فشار و استفاده از پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز به همراه شبکه انتقال آن از پساب سپاهانشهر و پساب تصفیه خانه جنوب با عملیات لوله گذاری به سمت منبع شهید قوچانی و انتقال به ایستگاه پمپاژ فیزادان و انتقال به سمت اراضی شرق از دیگر اقدامات این حوزه است.

صلواتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات این مدیریت هماهنگی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در محدوده پروژه شرق و احداث کمربند سبز حفاظتی اصفهان در اراضی شرق با ۷۰۰ هکتار جنگل بوده است.

وی با اشاره به طراحی و عملیات اجرایی فاز اول پروژه پردیس کوه نخودی در عرصه ای به مساحت حدود ۲۰ هکتار گفت: فاز دوم کوه نخودی از دامنه تا قله است که درصدد جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم تا این فاز را با همکاری بخش خصوصی انجام دهیم.

مدیرپروژه پارک شرق اصفهان افزود: در شمال باغ فدک، در جنوب غربی کوه قائمیه و در جنوب کوه صفه از جمله مراکز گردشگری شهر محسوب می شود اما در شرق اصفهان مرکز تفریحی و گردشگری وجود نداشت از این رو طرح ساماندهی کوه نخودی در قالب پروژه پردیس اشراق در دستور کار قرار گرفت.

صلواتی خاطرنشان کرد: به طور حتم با اجرای پردیس اشراق و سالن اجلاس تحول عظیمی در بخش گردشگری شرق اصفهان ایجاد می‌شود.

کد خبر 368121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبيگي IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    3 0
    سلام.... ميشود بالاي اين پارك و همچنين در روي تپه هاي بلند ( پشت سالن اجلاس) تله كابين و يا تله سيژ احداث كرد تا بر جذابيت اصفهان و صنعت گردشگري تاثيري شگرف داشته باشد.... با تشكر