می‌توان به واسطه هنر با همه انسان‌ها صحبت کرد

معاون تأمین منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: هنر، زبان مشترک همه انسان‌هاست و می‌توانید به واسطه هنر پیامتان را به همه انسان‌ها منتقل کنید.

به گزارش ایمنا، آیین اختتامیه هشتمین همایش ملی شعر هفتاد و دوخط اشک صبح امروز_سه شنبه ۳۰ بهمن ماه_ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد. در این همایش احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ضمن تقدیم این مراسم به شهدا و حضرت فاطمه اظهار کرد: پس از تلاش‌ها و سلسله نشست‌ها برای برگزاری این همایش این دانشگاه میزبان این همایش ملی شده است تا نقشی در این آیین ادبی و حماسی داشته باشیم.

حجت الاسلام علی تقوی، معاون تأمین منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اظهار کرد: برای نخستین بار این برنامه در دانشگاه‌های پیام نور توسط آیت الله مستاجران برگزار شد و در سال‌های بعد در سطح استان و پس از آن در سطح کشور برگزار شد و همیشه بیشترین اثار شعر می‌رسید که نشان می‌داد در دانشگاه‌های ما هزاران دانشجوی شاعر وجود دارد.

وی افزود: این برنامه عنایت اهل بیت را دارد و باید چراغ آن توسط نهادها و دانشگاه‌ها روشن نگه داشته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی افزود: هنر، زبان مشترک همه انسان‌ها است و می‌توانید به واسطه هنر پیامتان را به همه انسان‌ها منتقل کنید. هنر را می‌توان با رویکرد مالی یا با رویکرد فطری نگاه کرد. اگر به هنر با رویکرد معنوی نگاه شود باعث تعالی انسان می‌شود.

وی از جانب مقام معظم رهبری افزود: پیش از انقلاب می‌گفتند هنر برای هنر وجود دارد اما در کشورهای غربی برای اهداف پلیدشان استفاده می‌کنند. باید دقت داشته باشیم که هنر صحیح را رشد دهیم. هنر دینی هنری است که در خدمت شهوت و خشونت و ابتذال قرار نگیرد. رهبر تاکید دارند که هنر باید در خدمت دین باشد و از این آفات دور باشد.

معاون تأمین منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که این برنامه را به صورت بین المللی برای شاعران فارسی زبان در سراسر جهان برگزار کنیم. امیدوارم شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

کد خبر 368119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.