به تکرار موفقیت‌هایم در مسابقات جهانی امیدوارم

ملی‌پوش اصفهانی اسکیت گفت: آماده مسابقات جهانی اسپانیا می‌شوم که امیدوار هستم با مدال برگردم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لعیا عربی، پرافتخارترین بازیکن تاریخ فدراسیون اسکیت است که در رشته فری‌استایل فعالیت می‌کند. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ توانست مدال برنز را به دست آورد و در همان سال در کاپ آزاد روسیه قهرمان شود؛ سال ۲۰۱۴ وی نائب قهرمان آسیا و نفر چهارم جهان شد همچنین این عنوان را در سال بعد نیز تکرار کرد؛  عربی در سال ۲۰۱۶ قهرمان آسیا شد و بر قله اسکیت قاره زرد ایستاد.

عربی توانست در سال ۲۰۱۷ به عنوان ئخستین ایرانی نفر دوم جهان شود. اسکیت‌باز اصفهانی از سال ۱۳۹۰ در مسابقات کشوری شرکت کرده و در کنار حدود ۱۰ مدال رنگارنگ جهانی مدال‌های مسابقات داخلی را نیز درو کرده است.

لعیا عربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تیم‌های ملی اسکیت ایران برای مسابقات جهانی اسپانیا که تمامی رشته‌های اسکیت را  شامل می‌شود آماده می‌شوند؛ در حال حاضر پایگاه‌های تمرینی در تمام استان‌ها برای ملی‌پوشان برپا شده و به صورت غیرمتمرکز تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش فری‌استایل برای انتخابی آماده می‌شوم و امیدوارم رکوردهایی ثبت شود که امید به کسب مدال و مقام در اسپانیا را بالا ببرد؛ فدراسیون و هیئت‌های اسکیت استان‌ها نیز در حال برنامه‌ریزی و آماده سازی اسکیت‌بازها هستند تا بتوانند در مسابقات انتخابی رکوردهای خوبی ثبت کنند.

ملی‌پوش اصفهانی اسکیت در رابطه با برگزاری مسابقات استعدادیابی توسط هیئت اسکیت استان اصفهان اظهار کرد: این مسابقات باعث می‌شود بازیکنان مستعد شناخته شوند و زیر نظر مربیان هیئت به صورت حرفه‌ای‌تر فعالیت کنند.

عربی اضافه کرد: بازیکنانی که از هشت سالگی در این مسابقات شرکت می‌کنند پس از فعالیت حرفه‌ای طی سال‌های آینده قهرمان جهان می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مسابقات به نفع بازیکنان تیم ملی و بازیکنان رده‌های سنی است خاطرنشان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد بازیکنان فری‌استایل تیم ملی از اصفهان هستند و این مسابقات چالش و رقابت بسیار خوبی برای ما فراهم می‌کند.

کد خبر 368112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.