دشت مهیار سیراب می‌شود

شهرضا – بخشدار شهرضا از جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود در کانال آبرسانی دشت مهیار این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسین بهزادفر صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری نماینده مردم در مجلس، فرماندار و جهاد کشاورزی شهرستان آبرسانی از کانال دشت مهیار از بامداد روز شنبه آغاز شد.

وی تصریح کرد: آبگیری کانال دشت مهیار شهرضا با جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

بخشدار مرکزی شهرضا یادآور شد: حدود هزار متر مکعب آب از طریق این کانال به دشت مهیار می‌رسد که این میزان باعث افزایش دو برابری عملکرد کشت اراضی و اضافه شدن هزار هکتار به وسعت اراضی زیر کشت خواهد شد.

بهزادفر با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و اصلاح الگوهای آبیاری بر اساس روش‌های نوین خاطرنشان کرد: افزایش بارش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته به معنای پایان دوران خشکسالی و کم‌آبی و بی‌نیازی به صرفه‌جویی و اصلاح شیوه‌های آبیاری نیست.

به گزارش ایمنا، کانال آبرسانی دشت مهیار بخشی از کانال رودخانه زاینده‌رود تا شهرستان جرقویه علیا و سفلی بوده که در سال ۷۴ احداث  شد البته بیش از یک دهه است که به دلیل خشکسالی در این کانال آب جاری نشده بود.

کد خبر 368091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.