آسیب اجتماعی از محلات مرفه فاصله ندارد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: از دیدگاه بهزیستی باید تمام محلات شهر رصد شود. آسیب های اجتماعی در محلات مرفه کم نیست اما به دلیل اینکه از خدمات بهزیستی استفاده نمی‌کنند آمار آسیب‌ها بروز پیدا نمی‌کند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه  آسیب های اجتماعی طیف بسیار گسترده‌ای دارد و نباید با تفکر اینکه تنها در مناطق پایین شهر و حاشیه‌ای  آسیب وجود دارد به سادگی از بررسی محلات مرفه گذشت اظهار کرد: از دیدگاه بهزیستی باید تمام محلات شهر رصد شود. آسیب های اجتماعی در محلات مرفه کم نیست اما به دلیل اینکه از خدمات بهزیستی استفاده نمی‌کنند، آمارآسیب‌ها بروز پیدا نمی‌کند.

وی افزود: در مناطق حاشیه‌ای دسترسی به درمان و مداخلات بیشتر است به همین دلیل به راحتی آمار معضلات اجتماعی مشخص می‌شود این در حالی است که ارائه خدمات برای اکثر محلات سطح استان به صورت یکسان وجود دارد اما در محلات مرفه تمایلی به دریافت خدمات ندارند ولی بهزیستی اصرار دارد که خدمات در تمام محلات ارائه شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه خدمات بهزیستی برای ارتقای سلامت و پیشگیری اولیه بوده و این یک استراتژی بسیار مهم است که باید در تمام محلات کار شود ادامه داد: باید آینده پژوهشی کرد. سازمان‌ها نباید بر چند محله آسیب‌پذیر متمرکز شوند و از دیگر محلات غافل شود؛ باید به دیگر محلات نیز پرداخت و به نحوی عدالت در ارائه خدمات سلامت روان رعایت شود به دلیل اینکه در آینده در محلاتی که آسیب فروانی ندارد با مشکل مواجه خواهند شد.

ناجی اضافه کرد: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار، کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست و افراد وابسته به مواد مخدر گروه های هدف بهزیستی هستند که به مناطق حاشیه‌ای پناه می‌برند به دلیل اینکه  زندگی در آن مناطق هزینه بر نیست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مناطق حاشیه‌ای به ویژه بافت‌های فرسوده مستعد بروز آسیب‌های اجتماعی هستند که باید بهسازی، خدمات اجتماعی و خدمات عمرانی بیشتری به این مکان ها عرضه شود تا  افراد کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند.

کد خبر 368087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.