بار سیاسی سیاست‌های کلان کشور را شهرداری پرداخت می‌کند

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان گفت: امروز بار سیاسی سیاست‌های کلان کشور را شهرداری پرداخت می‌کند و به واسطه وضعیت سیاسی کشور ادامه کار شهرداری‌ها با وجود کاهش درآمد به آنها ارتباطی ندارد و این شرایط سختی بر شهرداری‌ها تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در جلسه الگوی توسعه شهر در جمع مهندسین مشاور شهری اظهار کرد: دلیل اجرای برنامه الگوی توسعه شهر که در اصفهان شروع شده این است که شورای پنجم از زمان شروع به کار با فضایی مواجه شد که از طرح جامع و طرح تفضیلی زمان زیادی گذشته بود اما هیچ مسیر مشخص توسعه‌ای برای شهر در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه شاهد وضعیت تورمی در شهر هستیم افزود: در حالی بودجه شهر اصفهان برای سال ۹۸ تصویب شد که متاسفانه مسیر مشخص توسعه‌ای برای شهر در اختیار نداریم و در شیوه بستن بودجه در گذشته گاهی به دلیل فشار گروه‌ها یا پیمانکاران موجب تحریف پروژه‌های عمرانی و مسیرهای توسعه شهر شده است.

ملت با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه شهری در گذشته طرح‌های مثمرثمری نبودند تصریح کرد: البته شاید امکان تحقق آنها هم وجود نداشته که این موجب شده که در سال ۹۸ در شرایطی که بودجه سه هزار میلیاردی داریم ۲۰ هزار میلیارد پروژه نیمه تمام داریم و متاسفانه این یک فضای واقعی است که با آن مواجهیم.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه طرح‌های تفضیلی و جامع نیازمند بازنگری بودند افزود: پیشنهاد ارائه سند آمایش شهری را برای اولین بار داشتیم تا کاستی‌های طرح جامع برطرف شود و نهایتا همراهی اولیه در مجموعه شورای شهر، شهرداری و راه وشهرسازی صورت گرفت و نتیجه آن این شد که طرح جامع با رویکرد نوین را شروع کنیم و به همین دلیل اصفهان پایلوت این امر شد.

ملت با بیان اینکه مسیری که انتخاب شده مسیر درستی است اظهار کرد: اعتقاد داریم مشکلاتی که در طول سالیان سال ایجاد شده باید اصلاح شود که این خود زمانبر خواهد بود اما با مشارکت همه امکانپذیر است و باید همه ما پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبیعی است که با دستیابی به علم جدید انتقاداتی به طرح‌های قبلی باشد تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد مقابل زشتی‌های شهر سکوت شده است و برخی از ما می‌توانستیم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم و اگر کوتاهی کردیم باید بار بیشتری به دوش بکشیم اما امروز برای اینکه سال‌های بعد دیگران نگویند در این دوره چه مسائلی اتفاق افتاده باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و تسهیل برای ورود همه گروه‌ها گفت: بدون نگاه سیاسی و بخشی باید وارد این طرح شویم و هر کسی حرفی برای گفتن و دغدغه‌ای برای شهر اصفهان دارد باید در تدوین این طرح کمک کند و اگر با زیرساخت درستی وارد شویم قطعا گروه‌های بعدی راه صحیح را ادامه خواهند داد.

ملت با بیان اینکه برای اتفاقاتی که نگران آنها هستیم باید از مشاورین و گروه‌های مختلف کمک بگیریم تصریح کرد: سهم آدمها از توسعه پیرامون‌شان نه به اندازه تجربه و تخصص‌شان بلکه به اندازه دغدغه‌شان است و باید امروز این دغدغه‌مندی را با پرداخت هزینه بیشتر نشان دهیم و از اتفاقاتی که آینده نگران کننده‌ای خواهد داشت جلوگیری کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اظهار کرد: امروز بار سیاسی سیاست‌های کلان کشور را شهرداری پرداخت می‌کند و اگر دلار افزایش داشته، اگر نفت گران شده در قوانین مجلس پیش‌بینی کرده‌اند که اگر مازاد درآمد باشد در چه حوزه‌هایی باید هزینه شود ولی شهرداری که امروز به واسطه وضعیت سیاسی کشور مجبور است با کاهش درآمد کار کند به آنها ارتباطی ندارد که این شرایط سختی را به شهرداری‌ها تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه باید در حد شهر خودمان و مسئولیتی که پذیرفتیم  تاثیرگذار باشیم افزود: اگر نقدی به سیاست‌های اقتصادی داریم می‌توانیم مسیر توسعه را به سمت و سویی هدایت کنیم که در ادامه راه در کنار یکدیگر باشیم و اعتقاد داریم در شرایط موجود کشور با آن چیزی که در اختیار ماست باید تلاش و تاثیرگذاری خودمان را داشته باشیم.

کد خبر 368084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.