ورود بی صدای نسخه ویندوز اینستاگرام به دنیای مجازی

نسخه ویندوزی نرم افزار و شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام چند روز پیش از طریق وبسایت رسمی تیم مدیریت این شبکه اجتماعی در اختیار عموم قرار گرفت و بعد از سال‌ها به نیاز بسیاری از کاربران این نرم افزار پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و قدرتمند جهان است که تعداد کاربران آن طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده بیش از ۸۰۰ میلیون نفر است و از همان ابتدا بسیاری از قابلیت‌های جذاب و شگفت انگیز این شبکه اجتماعی باعث شد که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گیرد.

قابلیت‌هایی از جمله اشتراک تصاویر با دیگران، امکان خصوصی کردن حساب‌ها و مشخص بودن آمار دنبال کنندگان یک صفحه نقطه‌های جذب کاربران برای این شبکه اجتماعی است و به رغم اینکه امنیت پائین این نرم افزار سبب شده تا هر ساله تعداد زیادی از صفحه‌های رسمی در آن مورد حمله هکرها قرار گیرد، هر روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود.

اینستاگرام از ابتدا تا کنون شاهد تغییرات بنیادین و شگفت انگیزی در خود بوده است و مالکیت آن مربوط به شرکت فیسبوک است. این شبکه اجتماعی از زمانی که در سال ۲۰۰۵ به صورت آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار گرفت تا چند روز پیش تحت عنوان یک نرم افزار اندروید و ios معرفی شده بود و هیچ سیستم عامل دیگری قادر به پذیرفتن آن نبود.

ارائه نشدن نسخه ویندوز اینستاگرام پس از ارائه نسخه اصلی برای تلفن‌های همراه موجب شد تا بسیاری از کاربران که ارتباطشان با دنیای مجازی صرفاً مربوط به رایانه شخصی می‌شود نتوانند از این برنامه یا شبکه اجتماعی استفاده کنند و این در حالی است که بیشتر نرم افزارهایی که برای سیستم عامل‌هایی به جز ویندوز طراحی می‌شوند، مدتی بعد با ارائه نسخه ویندوزی خود به استفاده همگانی و افزایش کاربران خود کمک می‌کنند.

همچنین بسیاری از کاربران در کشورهای مختلف بارها با ارسال نامه‌ای دسته جمعی برای تیم مدیریت اینستاگرام خواستار ارائه نسخه ویندوزی این شبکه اجتماعی شدند، اما انگار ارائه این مدل از اینستاگرام در دستور کار تیم مدیریت آن قرار نداشت.

فشار کاربران بر این شبکه اجتماعی سبب شد تا مدیران اینستاگرام دو روز پیش در حساب‌های توئیتر خودشان از ارائه نسخه ویندوزی اینستاگرام خبر دهند و بسیاری از کاربران را خرسند کنند و البته این اقدام اینستاگرام پس از خروج مؤسس این شبکه اجتماعی از تیم مدیریت آن صورت گرفته است.

همچنین "مارک زاکر برگ" (مالک فیسبوک، واتزاپ و اینستاگرام) چندی پیش خبر از ادغام این سه شبکه‌های اجتماعی را داده بود و احتمال می‌رود این اقدام اینستاگرام مبنی بر ارائه نسخه ویندوزی یکی از گام‌های ادغام شبکه‌های اجتماعی محبوب در جهان باشد.

کد خبر 368082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.