جایزه جمالزاده به اصفهان هویت بخشید

شهردار اصفهان گفت: جایزه ادبی جمالزاده باعث می‌شود شهر در مسیر خلاقیت قرار گرفته، در بستر مدنی شکوفا شود و اندیشه‌های مختلف را به گفت‌وگو وا دارد و در بستر آن ادبیات، هنر و مسائل اجتماعی رشد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی جمالزاده اظهار کرد: جمالزاده فردی است که عمری پرافتخار داشته و با آنکه ۱۶ سال در اصفهان زیسته، ۹۰ سال از زندگی خود در این شهر سخن گفته و دوران زندگی او سه رژیم سیاسی قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: دیشب از شهردار منطقه پنج خواستم تا قبل از برگزاری اختتامیه جایزه ادبی جمالزاده، تابلویی با نام او در خیابانی از شهر نصب شود تا از امروز دیگر مردم، اسم جمالزاده را در خیابان نیز ببینند و بپرسند "جمالزاده کیست؟" هرچند او پیش از این آشنای خواص بود.

نوروزی نصب مجسمه کاوه آهنگر در میدان آزادی و نامگذاری خیابانی به نام جمالزاده را از افتخارات شهرداری اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که متولی این برنامه که گامی بزرگ برای تبدیل اصفهان به یک شهر فرهنگی است، بودند بابت برنامه‌ریزی و اجرای مناسب آن تشکر می‌کنم.

شهردار اصفهان ادامه داد: همه شهرها می‌کوشند که واجد شهر فرهنگی باشند و شاخصه‌های مهم چنین شهری درخشیدن هنر و زندگی راحت و گفت‌وگوی آزادانه هنرمند در آن است و اگر چنین شود شاهد خلاقیت فرهنگی در تمام ابعاد شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصفهان در جاده ابریشم قرار داشته و در مسیر تبدیل شدن به یک اسطوره شهر است، توضیح داد: اگر خلاقیت در شهر جریان یابد، می‌توانیم ادعای جهان شهری کرده و از ظرفیت‌های جهانی برای حل مسائل شهری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جایزه جمالزاده به جهانشهر اصفهان هویت و شخصیت داده، افتخار شهروندان آن بوده و بین هنرمندان شهر انگیزه ایجاد کرده است، ادامه داد: این جایزه باعث می‌شود شهر در مسیر خلاقیت قرار گرفته، در بستر مدنی شکوفا شو  و اندیشه‌های مختلف را به گفت‌وگو وا دارد و در بستر آن ادبیات، هنر و مسائل اجتماعی رشد کند.

شهردار اصفهان افزود: همچنین این جایزه ادبی می‌تواند ظرفیت‌های هنری این شهر را بشناسد و به جامعه بشناساند، ظرفیت بومی را به ظرفیت جهانی تبدیل کرده و بین مولد اثر، خود اثر و مخاطبان آن ارتباط منطقی ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه جمالزاده منشا خیر و برکت بوده و قدرت قضاوت را به مخاطبان خود خواهد داد، اضافه کرد: امیدوارم چنین برنامه‌هایی برای جمالزاده‌ها تکرار شود تا فرهنگ گفت‌وگو میان مردم ترویج داده شود زیرا گفت‌وگو راهی برای حل مسائل است.

نوروزی اصفهان را در مسیر زیست پذیر شدن و پیشتاز در حوزه‌های فرهنگی معرفی کرد که نیازمند انتقادات و نظرات اهل هنر بوده و تصریح کرد: اصفهان کانون گردشگری ایران با سابقه درخشان و میراثی کهن بوده و امیدوارم دارای رودخانه‌ای همیشه زنده و پایدار باشد تا تبدیل به مقصد سفرهای مسافران شود.

کد خبر 368081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.