رشد دو میلیارد دلاری درآمد ارزی صنایع دستی در آینده

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه درآمد صنایع دستی در سال ۹۶ بیش از نیم میلیارد دلار بوده است، از انتظار برای رشد این آمار تا دو میلیارد دلار در سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در آیین انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو، با تبریک به مناسبت ثبت جهانی این شهر، اظهار کرد: امروز جشنی را بر پا کرده‌ایم تا بخش دیگری از توانایی‌ها و هنرنمایی‌های کشور بزرگ ایران را به جهان معرفی کنیم.

وی افزود: صنعت زیلو چه از نظر ابعاد اقتصادی و چه از دیدگاه فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: صنایع دستی در شرایط فعلی کشور توانسته‌ در دورترین نقاط کشور درآمدزایی کند و باعث رشد و گسترش اقتصاد مناطق محلی ایران شود.

مونسان ادامه داد: به عنوان مثال، سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار از راه صادرات صنایع دستی و همچنین ۲۵۰ میلیون دلار درآمد چمدانی از صنایع دستی کسب کردیم.

وی تاکید کرد: درآمد بیش از نیم میلیارد دلاری از راه صنایع دستی نشان از پتانسیل بالای این بخش دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که با تلاش هنرمندان و رفع مشکلات از سوی دولت، این درآمد می‌تواند به دو میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امسال نیز شاهد رشد در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی بوده‌ایم، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۱۹۰ میلیون دلار از مبادی صادرات گمرکی درآمد داشته و چون با رشد بالای جمعیت گردشگران نیز مواجه بوده‌ایم، انتظار داریم که در این مدت، ۳۰۰ میلیون دلار درآمد از راه صادرات چمدانی کسب کرده باشیم.

مونسان درباره ابعاد فرهنگی و اجتماعی صنایع دستی اضافه کرد: صنایع دستی و گردشگری از بخش‌های اشتغال آفرین در کشور هستند و با حداقل سرمایه‌گذاری، یعنی ۵۰ میلیون تومان به ازای هر فرد، می‌توان ایجاد شغل کرد.

وی ادامه داد: با این حساب با قاطعیت می‌توان ادعا کرد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال گذشته، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اشتغال آفرین در کشور بوده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان یزد یکی از قطب‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود، گفت: در استان یزد همواره با گردشگران پرشمار داخلی و خارجی مواجه بوده‌ایم و امیدواریم با ثبت جهانی میبد، تعداد گردشگران خارجی این شهر نیز بیشتر شود و شاهد رشد آمار گردشگران داخلی آن نیز باشیم.

مونسان در پایان درباره نقش زنان در صنایع دستی اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از فعالان صنایع دستی در شهر میبد از جمعیت زنان شهر تشکیل شده است و این یکی از مزیت‌های صنایع دستی در کشور است که زنان به توسعه اقتصادی خانواده و منطقه خود کمک می‌کنند.

کد خبر 368076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.