زیلو باید به منبع درآمدی مهم برای میبد تبدیل شود

شهردار میبد گفت: جهانی شدن مثل ورود جریان برق به یک منطقه است، بنابراین می توان این برق را به پروژکتورهایی برای روشنایی و دیده شدن وصل کرد و یا می توان آن را به حال خود رها کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی امروز (دوشنبه) در آیین انتخاب شهر میبد به عنوان شهر جهانی زیلو اظهار کرد: شهرهای جهانی از دو منظر قابل اهمیت هستند، اول به دنیا نشان دادند که قابلیت جهانی شدن دارند و دوم نگاه های جهانی را به خود معطوف کرده اند.

وی افزود: نیاز ارتباط، تعامل و نگاه حداکثری به جهان برای ورود به بازارهای بین المللی در راستای ورود زیلو به این بازارها و اقتصادی کردن هنر زیلوبافی بر اساس بازارهای جهانی کاملا حس می شود تا این صنعت به منبع درآمدی برای میبد تبدیل شود.

شهردار میبد با بیان این نکته که باید در حفظ آثار کوشش کنیم، خاطرنشان کرد: اتفاق جهانی شدن مثل ورود جریان برق به یک منطقه است، می توان این برق را به پروژکتورهایی برای روشنایی و دیده شدن وصل کرد و یا آن را به حال خود رها کرد.

نقوی حفظ اصالت را مهم دانست و تصریح کرد: باید اصالت خود را حفظ کنیم و بر آن متمرکز باشیم. جهانی شدن ما این نیست که در این جهان حل شویم بلکه باید فرهنگ خود را حفظ کنیم، زیرا می دانیم تمرکز یونسکو بر حفظ آثار و رسوم بومی است.

وی با درخواست از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار کمک برای مرمت و بهسازی بافت تاریخی میبد شد و گفت: بافت تاریخی میبد با حدود هزار هکتار به مصوبه ملی رسیده است. درخواست داریم برای مرمت و بهسازی این بافت، تسهیلات لازم از سوی بانک مسکن برای مستحکم سازی بناها شکل بگیرد.  همچنین تشکیل شهرداری ناحیه تاریخی کمک می کند تا کار مرمت بافت سریع تر انجام شود.

کد خبر 368070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.