۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور ساخته می شود

رییس جمهوری گفت: اجرای ۱۲ طرح جدید با اعتبار ۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در سفر قبلی به استان هرمزگان تصمیم گیری شد که امیدواریم همه این طرح ها و طرح های نیمه تمام گذشته در این استان تکمیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه درآخرین روز سفر خود به هرمزگان در نشست خبری گفت: طرح های مهمی در بخش های کشاورزی، نیرو و راه که بیشتر طرح های فرودگاهی، توسعه فرودگاه ها و همچنین توسعه بندرشهید رجایی بود، در این سفر دو روزه افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی بیان کرد: مهم ترین طرح های بهره برداری شده شامل افتتاح مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح جدید در پالایشگاه بندرعباس و به آب انداختن زیردریایی فاتح بود که این سه اهمیت خاصی برای کشور و استان داشت.

رییس جمهوری اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در دولت دوازدهم این سومین دور سفر به هرمزگان است، هر چند این سفر استانی نبوده و بیشتر برای افتتاح چند طرح بود اما دیدار با مردم غرب هرمزگان برای ما بسیار محترم بود و در دولت یازدهم نیز دیدار با مردم شرق این استان داشتیم.

جزیره ها، سواحل و بندرها را باید فعال تر کرد

رییس جمهوری با اشاره به این که هرمزگان دارای جاذبه خاص گردشگری است، گفت: می طلبد که برای توسعه گردشگری هم جزیره‌ها، هم سواحل و بندرهای این استان را فعال تر کنیم.

روحانی اضافه کرد: جزیره قشم و کیش به عنوان ۲ مرکز بزرگ استان هرمزگان دارای جاذبه های فراوان گردشگری است و البته جدای از آن، دیگر جزایر از جمله هرمز نیز جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.

وی با اشاره به این که می توان جزیره های دیگر هرمزگان را به مراکز گردشگری تبدیل کرد، بیان کرد: شهر بندرعباس با داشتن ساحل بسیار خوب می تواند به عنوان یک مرکز گردشگری باشد.

رییس جمهوری یاد آورشد: در بازدیدهایی که از ساحل بندرعباس داشتیم، شاهد اقدام های بسیار خوب در زمینه توسعه و آماده سازی ساحل بودیم و در سمت شرق هرمزگان نیز می تواند فضای گردشگری کنار ساحل را داشته باشد.

وی اضافه کرد: داشتن نعمت دریا نیز ویژگی خاص خودش را دارد که می تواند بسیاری از تحرکات تفریحی مردم، رفت و آمد در جزایر ، بازی ها و ورزش های آبی - ساحلی در آب باشد که می توان این جاذبه ها را بیشتر کرد.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور ساخته می شود

رییس جمهوری همچنین با اشاره به مساله بافت های فرسوده در هرمزگان گفت: وزیر مسکن قول داده است در سال های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید بسازد که بخشی از آن ها مربوط به بافت های فرسوده است.

وی با اشاره به این که یکی از طرح های مهم دولت دوازدهم که از سال گذشته آغاز شده و امسال وزارت مسکن در این زمینه فعال تر شده است، بیان کرد: به محله های فرسوده در کشور تسهیلات ویژه ای پرداخت می شود و دولت زمین رایگان برای ساخت و ساز جدید واگذار می کند.
روحانی اضافه کرد: در این راستا به استانداران کشور اعلام شده اگر زمینی آمادگی برای ساخت و ساز دارد و مربوط به دولت است، آن را رایگان واگذار می کنیم و از نیروهای مسلح نیز خواستاریم که زمین هایی بدون استفاده را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

رییس جمهوری ادامه داد: با تخریب بافت های فرسوده ۵۰ درصد ساختمان های جدید با تسهیلات بسیار ارزان قیمت ۶ درصد در اختیار خانه اولی ها قرار می دهیم.

روحانی با اشاره به بازدیدی که از بافت فرسوده محله چاهستانی های بندرعباس داشتند، ادامه داد: این مکان نیاز به یک بازسازی بزرگ دارد.
وی ابراز داشت: امیدواریم با توجه به انگیزه ای که در استاندار هرمزگان و کمک مسوولان شهری این استان است، این استان به عنوان پیشتاز در امر بازآفرینی بافت های فرسوده قرار گیرد.

رییس جمهوری ادامه داد: بااین اقدام هم زندگی مردم بهتر می شود و هم ارزش خانه های مردم افزوده شود و از این وضعیت نامناسب بافت فرسوده که هر لحظه امکان تخریب در اثر زلزله و بارندگی است، درمی آیند.

روحانی گفت: برای اجرای طرح های گردشگری و بازآفرینی طرح های فرسوده در هرمزگان کمک های لازم از سوی دولت دوازدهم صورت می گیرد و از مسوولان استانی نیز می خواهیم که در این زمینه فعال تر شود.

هرمزگان قطب مهم دفاعی و استراتژیک کشور

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به نقش استراتژیک هرمزگان و برخورداری این استان از بزرگترین پالایشگاه های منطقه و جهان ابراز داشت: بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر ترانزیتی و تجاری کشور در این استان قرار گرفته و این موضوع اهمیت استراتژیک و اقتصاد هرمزگان را دوچندان می کند.

روحانی با بیان این که هرمزگان قطب مهم دفاعی و استراتژیک برای کشور محسوب می شود، گفت: این استان علاوه بر جایگاه حمل و نقل جاده ای از استان های مهم و قطب فولاد کشور نیز به شمار می رود.

کد خبر 368056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.