۱۴ فیلمنامه به جلسه اصلی پیچینگ راه پیدا کردند

"پیچینگ" نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با سخنرانی محمد گذرآبادی، پژوهشگر و مدرس سینما و همچنین با حضور جمع کثیری از فعالان حوزه فیلمنامه‌نویسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلمنامه ‌نویسان زیادی هستند که برای به ثمر رسیدن فیلمنامه خود با مشکلات مالی مواجه هستند، حال "پیچینگ" در نخستین نمایشگاه صنعت سینما اصفهان، برای تمامی فعالان حوزه فیلمنامه‌ نویسی فرصتی پدید آورد که بتوانند فیلمنامه خود را به صورت مستقیم به سرمایه‌گذار عرضه کنند.

"پیچینگ" نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان این امکان را به فعالان حوزه فیلمنامه‌ نویسی داد که بتوانند تا ۱۵ بهمن‌ماه با ارسال آثار خود به دبیرخانه نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، برای حضور در این "پیچینگ" اعلام آمادگی کنند و این در حالی است که فیلمنامه‌های ارسالی به صورت فیلم کوتاه و در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی و همچنین در موضوعات اصفهان و کودک و نوجوان ارائه شد.

با تدابیر صورت گرفته از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و کمیته اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، فعالانی که دارای فیلمنامه با موضوع آزاد بودند با شرط قرار دادن شهر اصفهان به عنوان مکان فیلمبرداری نیز قادر به شرکت در این "پیچینگ" شدند. در نهایت فیلمنامه‌های برتر با انتخاب هیئت داوران به مرحله نهایی راه یافته و صاحبان اثر فیلمنامه خود را در روز "پیچینگ" به سرمایه‌گذار ارائه خواهند کرد.

طبق قوانین "پیچینگ"، سرمایه‌گذار نخست (حوزه هنری) بودجه را به اثری اختصاص می‌دهد که بتواند نظر سرمایه‌گذار دوم را برای خرید فیلمنامه و سرمایه‌گذاری بر روی آن را جلب کند، لازم به ذکر است که سقف حمایت از هر اثر ۳۰ میلیون تومان تعیین شده و به عنوان فرصتی خوب برای فعالان به شمار می‌رود.

محمد گذرآبادی، پژوهشگر و مدرس سینما در نخستین کارگاه "پیچینگ" نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان که در سیتی سنتر برگزار شد در توصیه‌ای به هنرجویان در برخورد با تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار اظهار کرد: باید واکنش‌های طرف مقابل خود را بررسی کنید، به گونه‌ای که باید به سرعت متوجه مشکل در صحبت خود شوید و به اصلاح آن بپردازید. برنامه‌ای که در پیش دارید را به صورت خودسر ادامه ندهید و بدانید که واکنش‌های دیگران مهم است، همچنین بدانید که نباید به صورت خونسرد به کار خود بپردازید چرا که اضافه کردن مقداری هیجان به کارتان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: قدردان کسانی باشید که برای شما حاضر شده‌اند و آگاه باشید که در توضیحات خود برای تهیه کننده حاشیه نروید، این در حالی است که در صورت تمایل و داشتن اتفاق قافل‌گیرانه در اثر خود، دو خطی از آن را برایشان تعریف کنید، در غیر اینصورت به تعریف ادامه داستان خود بپردازید و تمام سعی خود را بر جلب توجه دیگران قرار دهید.

پژوهشگر و مدرس سینما پیرامون تاثیر برگزاری این "پیچینگ" تصریح کرد: تهیه‌کنندگان باید به صورت پیوسته به استقبال فیلمنامه خوب و ایده‌های تازه بروند، متاسفانه سیستم اقتصاد دچار مشکل بوده ولازم است که اصلاحات لازم در آن صورت بگیرد ولی این نمی‌تواند دلیلی بر نا امیدی ما باشد. امید است که این "پیچینگ‌"ها باعث اقداماتی نظیر پرورش فیلمنامه و جدب فیلمنامه‌ها و ایده‌های خوب از سوی تهیه کنندگان باشد.

پس از داوری و معیارسنجی آثار دریافتی از سوی داوران رضا مهیمن، جمشید خانیان، محمدعلی باشه آهنگر، محمد گذرآبادی، فرزان معظم، مهدی بوستانی شهربابکی و سیدعلی مفضلی، ۱۴ فیلم نامه برای جلسه اصلی "پیچینگ" (نقل شفاهی) انتخاب شدند که در بخش پویانمایی "نغمه‌های ساحل نقره‌ای" نوشته فریبرز آهنین، "دست‌های چوبی" نوشته مریم محمدی و "هیولای گاوخونی" نوشته معراج میراحمدیان، در بخش مستند "چرخ گردون" نوشته نفیسه کلاهی، "کتابفروشی سیار آقای دریایی" نوشته محمدرضا هداوند و " عکاس انقلاب" نوشته سید ابوذر مسائلی و در بخش تجربی نیز "زندگی فانتزی خانم مسن" نوشته سعید افسر هستند.

در بخش داستانی نیز "کوپه‌ی ۲۳۹" نوشته افروز فرزان، "چهلستون" نوشته سروش درویشی، "فشن" نوشته فردین انصاری، "زمین سوخته" نوشته ظهیر پاریاب، "سرزمین کلاه‌ها" نوشته مهسا مطیع و "همبازی" نوشته زهرا عباسی موفق به کسب رتبه از سوی داوران شدند.

کد خبر 368038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.