تدوین دفترچه عوارض سال ۹۸ شهرداری شهرضا

شهرضا – سرپرست شهرداری شهرضا از تدوین دفترچه عوارض این شهرداری در سال ۹۸، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی فخاری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حفظ شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیشینه فرهنگی و سابقه مذهبی شهرضا، ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برکات و نتایج ارزشمندی به همراه داشت، یادآور شد: این رویداد مهم، محصول آموزه‌های دینی و پاسداشت شعائر مذهبی ما بوده است.

سرپرست شهرداری شهرضا با اشاره به فضاسازی شهری این شهرداری در ایام‌الله دهه فجر امسال، اظهار کرد: شهرداری مسئول کمیته فضاسازی شهری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر عهده داشت و در این راستا اقدامتی هچون نصب هزار و ۵۰۰ عدد پرچم ایران و سبز و مشکی در سطح شهر و اهدای ۷۵۰ شاخه گل به مزار شهد، انجام شد.

فخاری با بیان اینکه طرح جامع شهرضا در ۱۵ دی‌ماه امسال شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و از سوی استاندار اصفهان به شهرداری ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: قرارداد تهیه این طرح در چهارم خردادماه ۱۳۹۰ از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان با مهندسین مشاور منعقد شد و دراین ارتباط ۲۰ جلسه کمیته فنی دراستان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این طرح در جلسه دهم آبان‌ماه ۱۳۹۴ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار وقت تصویب شد و برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد که پس از چهار جلسه کمیته فنی و بازدید اعضای این کمیته، طرح در ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۵ تصویب شد.

سرپرست شهرداری شهرضا ادامه داد: در طرح جامع شهرضا، حریم قانونی شهر ۲۰ هزار و ۴۸۰ هکتار و و محدوده قانونی آن دو هزار و ۴۷۹ هکتار درنظر گرفته شده است.

فخاری یادآور شد: طرح جامع تنها به  توسعه کالبدی و اقتصادی شهر می‌پردازد، بنابراین ضروری است تا با درنظر گرفتن آن، طرح تفصیلی مربوطه نیز تهیه شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه آرام‌سازی و ایمن‌سازی ورودی شهر شهرضا توسط واحد مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شهرضا، تصریح کرد: در آستانه سال جدید، محدوده بلوار شهید همت، حدفاصل پل ورودی از سمت اصفهان تا منطقه مسکونی "سپهرآباد"، ایمن‌سازی شد.

سرپرست شهرداری شهرضا با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش سرعت وسایل نقلیه در آستانه ورود به شهر و ایمنی تردد خودروها و عابران پیاده انجام شد، اظهار کرد: این طرح با اختصاص اعتباری بالغ بر یکصد میلیون ریال در مسیری به طول یک کیلومتر انجام شد .

فخاری با اشاره به تبصره (۱) ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تأکید کرد: دفترچه عوارض محلی مورد عمل سال ۱۳۹۸شهرداری شهرضا که به استناد بندهای ۱۶ و ۲۶ ماده ۸۰ و ماده ۸۵  قانون "تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران" در یکصدوسی‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر مصوب و سپس به تأیید استاندار اصفهان رسید.

وی با بیان اینکه این دفترچه از ابتدای سال ۱۳۹۸ ملاک عمل شهرداری شهرضا است، یادآور شد: شهروندان و مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده قانونی و حریم شهر و سایر افراد ذی‌نفع، می‌توانند با مراجعه به شهرداری از جزئیات این دفترچه متناسب با نیاز خود، آگاه شوند.

کد خبر 368020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.