صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی در سال گذشته

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه صنایع دستی صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت اظهار کرد: از ۵۰۰ میلیون دلار حدود ۲۵۰ میلیون دلار به صورت چمدانی توسط گردشگران و مابقی از طریق گمرک به سایر کشورها صادر شده است.

مونسان با اشاره به آمار ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری گردشگر خارجی ورودی به کشور در سال گذشته، گفت: در ۹ ماه اول سال ۹۷ تعداد گردشگران ورودی به کشورمان ۶ میلیون نفر بوده است.

وی با بیان اینکه استان فارس امسال دو ثبت جهانی محور ساسانی و منبت آباده را داشته است، افزود: کشور ایران رتبه اول ثبت شهرهای جهانی در حوزه صنایع دستی را به اختصاص داده است، که این نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پتانسیل خوب ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: می‌توانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه گذاری می‌توانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این موضوع نشان دهنده مزایای بسیار زیاد این بخشها است.

مونسان با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته صنایع دستی در کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی یکی از موفق ترین دستگاه ها در ایجاد اشتغال بوده است.گردشگری از بخش هایی است که نشاط اجتماعی ایجاد می کند و این موضوع یکی از کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این حوزه است.

همچنین در این مراسم تمبر اختصاصی آباده شهر جهانی منبت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

کد خبر 368003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.