تصویر سازی از ۲۷ شهید مرزبان توسط هنرمندان کشوری

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: قبل از هفتم این شهدا، تصویرسازی از این ۲۷ شهید مرزبان را توسط تعدادی از هنرمندان جوان استان‌ها انجام خواهید داد و به نمایش می‌گذاریم.

به گزارش ایمنا، نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سیدحمید شریفی آل‌هاشم دبیر جشنواره و محمدرضا زنگنه برگزار شد.

شجاعی‌طباطبایی در این مراسم با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور اظهار کرد: قبل از هفتم این شهدا، تصویرسازی از این ۲۷ شهید مرزبان را توسط تعدادی از هنرمندان جوان استان‌ها انجام خواهید داد و به نمایش می‌گذاریم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره هنر جوان گفت: در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری توجه جدی به استعدادهای جوان سراسر کشور مورد توجه است که ما این سیاست را همواره در برنامه‌هایمان دنبال کرده‌ایم.

 مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنر از آماده‌سازی کتاب‌ سال تصویرسازی و کارتون خبر داد و گفت: این آثار در زمینه کارتون، تصویرسازی و گرافیک است. اساساً کار حوزه هنری ارتباط و گسترش فعالیت‌های هنری در راستای اهداف انقلاب است که این فعالیت‌ها نیز در همین راستا است.

وی افزود: این جشنواره در راستای ساماندهی فعالیت در عرصه هنر انقلاب است، در هفته هنر انقلاب نیز هنرمندان جوان سراسر کشور شناسایی می‌شوند؛ در جشنواره هنر جوان با یک وقفه پنج ساله همراه بودیم درحالی که چنین جشنواره‌هایی به شدت ضروری است.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: حمایت جدی و تامل گسترده با هنرمندان برای ارائه آثارشان، سفرهای علمی و حضور در مجامع هنری و نشست‌ها از جمله اهدف است که در سال‌های بعدی به عنوان جایزه در این جشنواره جایگزین شود، البته برگزاری اختتامیه این جشنواره به معنی پایان کار نخواهد بود.

وی از پیگیری اقتصاد هنر در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری خبر داد و گفت: خوشبختانه شرایط ایجاد نمایشگاه‌های جدیدی در حوزه هنری ایجاد شده که امیدواریم سال آینده بتوانیم بحث اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان را با توجه به ظرفیت‌های گالری‌های این مرکز دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

کد خبر 367962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.